نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 09:45

مسئولین در خصوص مطالبات مردمی پاسخگو باشند

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: مسئولین باید در خصوص مطالبات عمومی و به حق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند چون مردم مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فاروج اظهار کرد: مسؤولان باید در خصوص مطالبات عمومی و به حق مردم همواره پاسخگو و پیگیر باشند چون مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مهمترین رکن اعتمادآفرین حاکمیت هستند.

وی گفت: ممکن است در هر حوزه قضایی و به فراخور وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، مطالباتی مطرح شود که به عنوان نگرانی و دغدغه اصلی آن منطقه به شمار می رود لذا پیگیری این قبیل مسائل تا حصول نتیجه مطلوب باید در اولویت مدیران قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی افزود: افزایش کمی و کیفی برخی جرائم از قبیل سرقت را در سطح کشوری و استانی، همچنان به عنوان یک نگرانی مهم دستگاه قضایی بود و تلاش در جهت پیشگیری و مقابله با این موارد را یک مطالبه جدی مردمی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی برای اجرای سیاست های پیشگیرانه، نیاز به همکاری و همراهی دارد، بیان کرد: برخورد با جرائمی مانند سرقت و نیز مقابله با عوامل مخل نظم و امنیت و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار مدیران قضایی قرار گیرد و در مسیر اجرای سیاست های پیشگیرانه از همه ظرفیت های ممکن از جمله توانمندی های ائمه جمعه و جماعات و دیگر دستگاه هایی که دارای قابلیت های مساعدت و حمایت هستند به نحو شایسته استفاده شود.

مقام عالی قضایی استان گفت:هر چه برای مردم تلاش شود و به آنها پاسخگو باشیم و از طرفی در انعکاس عملکردها و فعالیت ها قوی و دقیق عمل کنیم می توانیم شاهد بالا رفتن سطح اعتماد افکار عمومی در جامعه باشیم.

وی در خصوص افزایش رو به رشد جرم سرقت گفت: این قبیل جرائم واقعا مردم را اذیت می‌کند و مؤلفه‌های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را در سطوح مختلف تحت تأثیر قرار می دهد لذا در حال حاضر مدیران قضایی باید با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم هماهنگ باشند و در موارد مقتضی تلاش شود با اعمال محدودیت های قانونی و سختگیری های بیشتر در موارد بهره مندی از تأسیسات قانونی مانند اعطا مرخصی، آزادی مشروط، عفو و بند باز، مخاطرات و تهدیدات را به حداقل برسانند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562744

مهمترین اخبار ایران و جهان: