نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 21:26

رسانه کره شمالی: قوی‌ترین قدرت اتمی جهان هستیم

رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه نیروهای اتمی این کشور را قوی‌ترین نیرو در جهان خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه نوشت که نیروهای اتمی کره شمالی  تحت هدایت رهبری حزب کارگران، به قوی‌ترین سطح در جهان رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، روزنامه «رودونگ سینمون» در سرمقاله خود نوشت: «با قدرت انقلابی حزب حاکم کارگران کره، توان نیروی اتمی ما به شدت افزایش یافته و به قوی‌ترین سطح جهان رسیده است.»

این روزنامه دولتی کره شمالی به چند رویداد مهم  نظامی دیگر مربوط به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در سال ۲۰۲۳ و تشدید روابط کره شمالی با روسیه اشاره کرد.

رهبر کره شمالی اخیرا خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شد.

کیم طی سخنرانی در جلسه  پارلمان کره شمالی ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در نوسازی تسلیحات اتمی این کشور، تقویت روابط با کشورهای مخالف سلطه آمریکا را ضروری توصیف کرد.

رهبر کره شمالی در این جلسه گفت: «سیاست تقویت نیروی هسته‌ای کره شمالی به‌عنوان قانون اساسی کشور دائمی شده است و هیچکس اجازه ندارد چیزی را زیر پا بگذارد. این یک رویداد تاریخی است که اهرم سیاسی قدرتمندی را برای تقویت قابل توجه توانمندی‌های دفاع ملی فراهم کرده است.»

رئیس جمهور کره جنوبی نیز اخیرا  سخنرانی در رژه نظامی بزرگ این کشور، تهدید کرد اگر کره شمالی از تسلیحات اتمی استفاده کند،  با واکنش قاطع ائتلاف واشنگتن-سئول از بین خواهد رفت.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در پایگاه هوایی سئول،  اظهار داشت: «اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، رژیم آن با واکنش قاطع ائتلاف آمریکا-کره، از بین خواهد رفت.»

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563800

مهمترین اخبار ایران و جهان: