نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 12:49

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهیدان «حمید فضیلت» و «ابراهیم دل حامد»

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز با حضور در منزل خلبانان شهید «حمید فضیلت» و «ابراهیم دل حامد» با خانواده های معظم این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز  با حضور در منزل شهیدان خلبان «حمید فضیلت» و «ابراهیم دل حامد» در شهر تبریز با خانواده های معظم این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهید حمید فضیلت در اسفند ماه سال 1327 در تبریز متولد شد. به دلیل علاقه ای که به خلبانی داشت وارد دانشکده خلبانی شد و پس از پایان دوره پیشرفته پرواز در آذر ماه سال 1355 به ایران بازگشت و به عنوان خلبان اف 5 انتخاب و به پایگاه دوم شکاری منتقل شد. با شروع جنگ به مقابله با دشمن پرداخت.

یک ماه از شروع جنگ گذشته بود که به عنوان مامور به پایگاه چهارم شکاری اعزام شد و پس از انجام ماموریت‌های متعدد، ششم آبان 1359 پس از انجام عملیات هوایی علیه دشمن بعثی با اصابت موشک به هواپیما به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خلبان شهید ابراهیم دلحامد در سال 1328 در محله مقصودیه تبریز به دنیا آمد. او پس از طی مراحل آموزشی تخصصی هوایی به عنوان همافر خدمت مشغول خدمت شد و بعد از مدتی در آزمون خلبانی قبول شد و پس از آموزش‍های لازم در سال 1351 با درجه ستواندومی در پایگاه شکاری یکم مهرآباد مشغول خدمت شد و بعد از مدتی به پایگاه شکاری دزفول رفت.

بعد از شروع جنگ تحمیلی چندین ماموریت در مصاف با نیروی هوایی عراق انجام داد و در عملیات حمله به پالایشگاه کرکوک در تاریخ 17 مهر سال 59 با اصابت موشک به هواپیما به شهادت رسید.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611544

مهمترین اخبار ایران و جهان: