نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 13:52

رشد ۱۷ درصدی مهارت آموزی در زندان‌های ایلام

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: مهارت آموزی در زندان‌های استان ایلام طی ۹ ماهه اول سال به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

جمشید اسکندری مدیرکل زندان‌های استان ایلام، ظهر سه‌شنبه ۵ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارت زندانیان در رشته‌های متناسب با بازار کار، یکی از اهداف و برنامه‌های مهم اصلاحی و تربیتی است که همواره مورد توجه است و در زندان‌های استان ایلام با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دوره‌های مهارت آموزی برای زندانیان در حال برگزاری است.

وی افزود: ۵۷ درصد از محکومین در دوره‌های مذکور شرکت کرده‌اند و تاکنون ۲۸۳ گواهی مهارت در رشته‌های مختلف برای زندانیان صادر شده است که در پایان حبس خود می‌توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می‌شود، شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان ایلام در ادامه گفت: مهارت آموزی در زندان‌های استان طی ۹ ماهه اول سال به نسبت مشابه در سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام مستقر است و دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و... در حال برگزاری و آموزش هستند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616588

مهمترین اخبار ایران و جهان: