نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 20:28

جهش ۲۲ پله‌ای آذربایجان‌غربی در شاخص ثبات اقتصادی کلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: در دوسال گذشته و به همت دولت سیزدهم در شاخص ثبات اقتصادی کلان از رتبه ۲۸ کشوری به رتبه ۶ رسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به بهبود همه شاخص‌های اقتصادی استان در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم اظهار داشت: با تلاش همه دولتمردان و راهبری‌های مقام عالی استان، بهبود ۲۲ رتبه‌ای در شاخص ثبات اقتصادی کلان داشتیم و از رتبه ۲۸ به رتبه ۶ رسیده‌ایم.

وی افزود: در ۲ سال گذشته گام بلندی در توسعه آذربایجان‌غربی برداشته شده که بهبود شاخص‌ها نتیجه فعالیت‌های صورت گرفته در استان بوده است.

سپهری با اشاره به رسیدن آذربایجان‌غربی به رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی و کسب رتبه هفتم رشد بهره‌وری در کشور اضافه کرد: در شاخص نرخ فلاکت نیز از رتبه سی‌ام به رتبه هفتم رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: اخیرا هم بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز پژوهش‌ها، در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری، آذربایجان‌غربی از رتبه سیزدهم به رتبه پنجم در سال ۱۴۰۱ دست یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در یکی از مهمترین شاخص‌ها که شاخص عملکرد دولت در استان است، از رتبه بیست و سوم در سال ۱۴۰۰ به رتبه پنجم در آخرین برآوردها رسیده‌ایم.

 

سپهری گفت: با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته شاهد خارج شدن آذربایجان‌غربی از بن بست توسعه هستیم که این امر ناشی از فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی تعامل همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین نماینده ولی فقیه در استان است.

وی تصریح کرد: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری و سفرهای شهرستانی استاندار، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری در استان توسط هلدینگ‌های اقتصادی و بخش خصوصی، توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، ۲۴ ساعته کردن فعالیت مرزها، تثبیت امنیت پایدار مرزی، افزایش ۳۲ درصد صادرات، افزایش ۳۰‌درصدی‌ درآمد گمرکات و بهره برداری از سه هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کنار احیای واحدهای تولیدی و معدنی راکد و همچنین رشد ۳۵ درصد درآمد مالیاتی از جمله اقداماتی است که دولت در ۲ سال گذشته در استان انجام داده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598200

مهمترین اخبار ایران و جهان: