نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 23:24

لزوم ارتقا جاده مرگبار فیروزه به حسن‌آباد سالار

بخشدار مرکزی فیروزه گفت: ارتقا جاده فیروزه به حسن‌آباد سالار از راه روستایی به مسیر فرعی مطالبه جدی مردم فیروزه و روستاهای اطراف است.

علیرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: جاده فیروزه به حسن‌آبادسالار یکی از راه‌های دسترسی فیروزه به جاده اصلی است؛ همچنین راه ارتباطی ۱۶ روستای بخش مرکزی را میسر می‌سازد. 

بخشدار مرکزی فیروزه ادامه داد: در سال‌های اخیر با تکنولوژی مسیریابی جاده فیروزه به حسن‌آباد سالار، مسیر تردد کامیون‌های سنگین شده است. از این رو درخواست مردم ارتقا جاده از راه روستایی به مسیر فرعی است.

وی با تاکید بر این موضوع که در سال جاری بیش از ۴ کشته حاصل تصادفات این محور بوده است، بیان کرد: عرض مسیر بسیار کم و در برخی نقاط فاقد شانه خاکی مناسب است. در زمان بارندگی نیز در صورت توقف خودروها به علت سستی و گل امکان حرکت وجود ندارد. جاده فیروزه به حسن‌آباد سالار دارای ۲ پیچ ۹۰ درجه است، علاوه بر اینکه در محدوده روستاها بدون سرعت‌گیر و علائم هشدار به تعداد کافی است.

اسدی با اشاره به این نکته که روکش جاده تعویض شده است، تشریح کرد: در قسمتی از مسیر شهر فیروزه به روستای اقبالبه از آسفالت سرد استفاده شده که سبب ایجاد موج در سطح آسفالت شده است و اعتراض اهالی روستا‌های اطراف و رانندگان را در پی داشته است.

بخشدار مرکزی فیروزه ابراز کرد: با وجود ممنوعیت تردد کامیون در این مسیر اما هیچ راهکاری برای ممانعت از تردد کامیون‌ها وجود ندارد از این رو در عمل شاهد جولان کامیون‌ها در جاده فیروزه به حسن‌آباد سالار هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597488

مهمترین اخبار ایران و جهان: