نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 08:30

خبر خوب| این رستوران به نیازمندان غذای رایگان می‌دهد

خدا را شکر که ما را از دوستداران اهل‌بیت (ع) قرار داد که بهترین و قوی‌ترین بندگانش هستند و به این وسیله ما را به دلسوزترین و چاره‌سازترین دوستان خودش متصل کرد. همراه‌مان باشید با خبرهای خوب امروز که هنوز رنگ و بوی فاطمی دارد.

گروه خبر خوب: می‌دانید بعد از عشق خداوند، بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان داده چیست؟ نعمت اهل‌بیت (ع). فکر کنید اگر در مصیبت‌ها و مشکلات زندگی، امام حسین علیه‌السلام را نداشتیم که دست به دامانش شویم تا گره از کارمان باز کند، به چه روز می‌افتادیم؟ فکر کنید چطور وقتی به هر کدام از این خاندان کرم توسل می‌کنیم، دل‌مان سبک می‌شود و سنگینی بار مشکلات از روی دوش‌مان برداشته می‌شود.

در جامعهٔ کبیره خطاب به اهل‌بیت (ع) می‌خوانیم «خداوند شما را نورهایی آفرید و گرداگرد عرش خود قرار داد تا اینکه با آوردن‌تان به دنیا بر ما منت نهاد.». وجود این ۱۴ نفر روی زمین بزرگترین هدیهٔ خداوند به بشریت است. چه مسلمان باشند یا نباشند. اصلاً از وجود این معصومین خبر داشته باشند یا نداشته باشند. اگر این ۱۴ نفر روی زمین نبودند دنیا تاریک و بدون آینده می‌شد. در حالی که با وجود مبارک ایشان و در انتظار منجی آخرالزمان (عج) به یک آیندهٔ روشن و پر از پاکی و عدل امیدواریم.

بیاییم از نعمت این معصومان بهرهٔ درست ببریم و از ایشان بخواهیم ما را تا رسیدن به مقام خودشان، یعنی مقام انسان کامل، تربیت کنند.

قلب ایرانی‌ها برای فرزندان فاطمه (س) می‌تپد

«شهید گمنام سلام، خوش اومدی مسافر من، خسته نباشی پهلوون...» نام شهدای گمنام گره خورده با نام مادرشان حضرت زهرا (س). شهیدانی که بعد از سال‌ها به وطن برمی‌گردند اما شناسایی نشده‌اند تا خانواده‌شان به استقبال‌شان بیاید. اما کل ایران جای خانواده‌شان را پر می‌کنند و با تمام وجود به دیدارشان می‌شتابند.

امسال هم در سالروز شهادت حضرت مادر (س)، مراسم تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور برگزار شد. مردم شهیدپرور ایران از این تعداد ۱۱۰ شهید را در تهران و ۱۷۰ شهید را در استان‌های دیگر بر روی دستان مهربان خود تشییع کردند. این شهدا از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج‌شیر تفحص شده‌اند.

مردم کشورمان با در دست داشتن پرچم مقدس ایران اسلامی در این مراسم شرکت کردند و به عزاداری برای حضرت زهرا (س) پرداختند. در کنار «وداع با لاله‌ها» مردم ظلم‌ستیز ایران مظلومیت مردم غزه را نیز فریاد زدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.


در این رستوران، برای شادی امام زمان (عج) آب صلواتی است و غذا برای نیازمندان، رایگان

وقتی مهر مهدوی تکثیر می‌شود

دنیا دنیای تأثیر است. همه بر هم اثر داریم. یک کار خوب یا بد ما می‌تواند تحول مثبت یا منفی بزرگی بر دیگران و محیط اطراف‌مان داشته باشد. یکی از کسانی که به پویش مردمی «مهر مهدوی» پیوسته نوشته: «روی دیوار رستورانی این نوشته‌ها را دیدم. خیلی خوشم آمد. موقع حساب کردن به صاحب رستوران گفتم مبلغ بیشتری را کارت بکشد تا من هم سهم کوچکی در این کار خیر داشته باشم.».

اما نوشتهٔ روی دیوار چه بود؟ «آب مهریهٔ زهرا (س) است. بطری آب صلواتی» و «غذا برای افراد بی‌بضاعت رایگان است. مهر مهدوی». صاحب خوش‌قلب این رستوران با تقدیم آب صلواتی و غذای رایگان به نیازمندان، خودش به پویش «مهر مهدوی» پیوسته و مشتری باصفای او با دیدن این کار زیبا ترغیب شده که در کار خیر او شریک شود. زیبایی در زیبایی! نور روی نور! خدا را شکر که چنین هم‌وطنان مهربانی داریم.

در پویش مردمی «مهر مهدوی» افراد هر کار خیر ریز و درشتی را به نیت امام زمان (عج) و برای شادی ایشان انجام می‌دهند. شما هم امروز یک کار خیر را به ایشان تقدیم کنید و برکتش را در زندگی‌تان ببینید.


«گرشا قورچیان» اولین مدال طلای جام‌جهانی هنرهای رزمی سواره را برای ایران دشت کرد

ایران طلای جام‌جهانی هنرهای رزمی سواره را گرفت

شاید خبر نداشته باشید که مسابقات جام‌جهانی هنرهای رزمی سواره در شهر «العلا» در عربستان در حال برگزاری است. اما این خبر را حتماً باید بشنوید که مدال طلای این مسابقات برای اولین بار به یک ورزشکار ایرانی رسیده است. روابط عمومی فدراسیون سوارکاری اعلام کرده «گرشا قورچیان» ملی‌پوش سوارکاری کشورمان، روز شنبه مدال طلای مسابقات رزمی سواره را برای نخستین به نام ایران ما ثبت کرده است. در این رقابت‌ها مغولستان بر سکوی دوم ایستاد و قزاقستان مقام سوم را کسب کرد.

اعضای تیم ملی ایران در این رویداد علی قورچیان، گرشا قورچیان، فؤاد اکبری، سلمان زارع و پیمان دانشمندی در این رویداد بوده‌اند. خوب است بدانید یونسکو به رشتهٔ هنرهای رزمی سواره به‌عنوان یک میراث جهانی نگاه می‌کند. ایران هم خوشبختانه ریشه‌ای بسیار قوی در این رشته دارد. منتظر تداوم کسب مدال‌های طلای جهانی در این رشته هستیم.


کیک تولد فرد خیر برای پسرک نادیده (عکس تزئینی است)

پسرم؛ کیک تولدت را مهمان من باش!

قبول دارید انجام کار خیر توفیق می‌خواهد و قسمت هر کسی نمی‌شود؟ خداوند باید بخواهد تا توفیق نصیب بنده‌ای بشود که در زمان مشخصی در مکان مشخصی قرار بگیرد تا خبردار شود که الان کار خیری از دستش برمیاد. تازه آن لحظه باید بتواند تصمیم درست را بگیرد و انتخاب کند که این کار خیر را انجام بدهد یا توفیقش از دستش برود.

قصهٔ موردنظر ما در یک بستنی‌فروشی رقم خورده است. مرد میان‌سال و خانم شکسته‌ای با موتور به این مغازه می‌روند و یک کیک تولد پسرانه تا ۱۳۰ هزار تومان تقاضا می‌کنند. مرد دیگری که در این زمان در مکان درست قرار داشته، متوجه ماجرا می‌شود. اما مرد بعد از شمردن پول‌های جیبش، اشاره‌ای به زن می‌کند و با ناراحتی از مغازه بیرون می‎روند.

مشتری خوش‌توفیق ما که خریدش تمام شده، به دنبال آنها از مغازه خارج می‌شود و خانه‌شان را یاد می‌گیرد. به بستنی‌فروشی برمی‌گردد و کیک تولد و خوراکی‌ها و وسایل دیگری برای تولد پسرک نادیده می‌خرد. آنها را پشت در خانه‌شان می‌گذارد و بعد از زنگ زدن، دور می‌شود.

زیبا بود. نه؟ حالا که کیف کردید، لطفاً برای این فرد خوش‌توفیق که سخت بیمار است، دعا کنید. دنیا هر قدر از این آدم‌های خوب داشته باشد، باز هم کم است.

عاقبت‌به‌خیری با تسبیحات حضرت زهرا (س)

دنیا بازی‌های عجیب و غریبی دارد. آن‌قدر که هر کس به قداست خیر اعتقاد دارد به دنبال عاقبت‌به‌خیری برای خودش و فرزندان و عزیزانش است. اصلاً دعای رایج ما ایرانی‌ها از قدیم «عاقبت‌به‌خیر بشی!» بوده و هنوز هم هست.

می‌خواهیم در بند آخر خبرهای خوب امروز، یک راه ساده برای عاقبت‌به‌خیری پیش پایتان بگذاریم. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «ما به بچه‌هایمان می‌گوییم تسبیحات حضرت زهرا (س) را بگویند، همان طور که به آنها می‌گوییم نماز بخوانند. امکان ندارد کسی ملازم تسبیحات حضرت زهرا (س) باشد و عاقبت به شر شود.». (این روایت را شیخ صدوق، مرحوم کلینی و شیخ طوسی نقل کرده‌اند).

تسبیحات حضرت زهرا (س) نه فقط بعد از نمازهای واجب و مستحب، بلکه در غیر از آن هم توصیه شده و کارساز است. به طوری که هر کس برای هر مشکلی به مرحوم آیت‌الله «رحیم ارباب» از علمای بزرگ اصفهان مراجعه می‌کرد، او را به گفتن این تسبیحات توصیه می‌کردند که سرشار از خیر و برکت است. شما هم از تسبیحات حضرت زهرا (س) غافل نشوید.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607744

مهمترین اخبار ایران و جهان: