نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 09:12

شمارش معکوس برای میزبانی لارستان از یک رویداد ورزشی جهانی

لارستان با بهره مندی از ظرفیت های خیرین و مجتمعِ سه هزار نفری طوبی(منیری) به استقبال رویدادهای ورزشی بین المللی و ملی رفته است، برگزاری فوتسال ایران و روسیه به میزبانی لارستان نقطه عطفی برای تبدیل این شهرستان به قطب ورزشی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، لارستان با برگزاری تورنمنت های مختلف ورزشی در سطحِ ملی و بین المللی در حال تبدیل شدن به یک قطب ورزشی در کشور است.

در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس، مجتمع ۳ هزار نفری طوبی(منیری) لارستان با حضور وزیر ورزش افتتاح شد و در حاشیه مراسم افتتاح نویدِ برگزاری مسابقات فوتسال ایران و روسیه توسط وزیر داده شد و این برای نخستین بار است که در سطح کشور یک رویداد ورزشی در سطحِ جهانی به میزبانی شهرستانی غیر از پایتخت برگزار می شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه لارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات فوتسال ایران و روسیه در لارستان اظهار داشت: نخستین بار است که یک بازی در سطح جهانی و در رنکینگ پنجم و ششم به میزبانی یک شهرستان بجز پایتخت برگزار می شود، امیدواریم که بتوانیم به طور کامل آیین میزبانی را به جا آوریم و این مسئله مقدمه ای باشد برای معرفی شهر لار و تلاش برای تبدیل شدن این خطه به منطقه توریستی ورزشی.

احمد علمدار افزود: رسانه ها به عنوان اعضای فعال جامعه باید در این مسئله یاریگر ما باشند و با انعکاس اخبار مربوط به این رویداد ورزشی ظرفیت های لارستان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند.

معاون فرماندار لارستان در تشریح کمیته های مختلف این رویداد ورزشی عنوان داشت: حدود ۸ کمیته تشکیل شده است، کمیته بین الملل به ریاست آقای مجید حاجی پور، آقای شرف پور مسئول  کمیته تشریفات، اجرایی و تدارکات، سرکار خانم زهره جعفری مسئله کمیته بانوان، آقای اردشیر حاجیان مسئول کمیته داوران و مربیان، حسین طارمی زاده مسئول کمیته مالی و فاضل حسینی فر مسئول کمیته و روابط عمومی کمیته فرهنگی و آقای زارع، محمدرضا پیمانفر مسئول کمیته بازاریابی هستند، سرکار خانم طاهری مسئول کمیته پزشکی، دبیر و مسئول برگزاری این مسابقات آقای طیبی مسئول اداره ورزش و جوانان لارستان است.

علمدار تصریح کرد: بازی ها همانطور که گفته شد در ورزشگاه ۳ هزار نفری منیری شهر لار و در شبهای ۲۷ و ۲۸ آذر برگزار می شود، طبق برنامه ریزی ها ۲۵ آذرماه میزبان تیم ملی روسیه هستیم، ورود تیم ملی فوتسال ایران نیز روز ۲۶ است، کارهای مربوط به اسکان تیم ها در هتل جهانگردی و هتل آپارتمان ها انجام شده است.

لارستان در حال تبدیل به قطب ورزشی

مسئول اداره ورزش و جوانان لارستان با تأکید بر تبدیل لارستان به یک قطب ورزشی اظهار داشت: لارستان تبدیل به یک قطب ورزشی شده است، علاوه براینکه در هفته پایانی آذرماه شاهد حضور تیم های روسیه و ایران در شهرستان هستیم، چند رویداد ورزشی طی این هفته و هفته آینده نیز برگزار خواهد شد.

محمد حسن طیبی با اشاره به برگزاری چند رویدادِ ورزشیِ دیگر در سطح ملی به میزبانی لارستان گفت: امروز ۱۵۰ بدمینتون کار از ۲۰ استان  کشور وارد لارستان می شوند و در قالب یک رنکینگ کشوری به مدت ۳ روز  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هفته آینده مجددأ ۱۵۰ ورزشکارِ خانم از ۱۸ استان در رشته بدمینتون به لارستان وارد می شوند و به رقابت می پردازند. در هفته پایانی آذر و اوایل دی ماه تیم هندبال آقایان در لارستان حضور خواهند یافت. 

وی گفت: دستاورد این مسابقات برای لارستان معرفی لارستان در سطح جهانی است و لارستان بستری برای ورزش ها و حضور فدراسیون های مختلف خواهد شد.

این مسابقات در سطح بین المللی است

مسئول کمیته روابط عمومی مسابقات فوتسال ایران و روسیه گفت: مسابقات پیش رو در سطح بین المللی و فرامنطقه ای است که باید این رویداد ارزشمند را بسیار ارج نهیم، رسانه ها باید با دیدگاه بین المللی به این مسئله نگاه کنند، اولین توقع ما این است که به عنوان یک حامی در کنار برگزار کنندگان این رویداد باشند.

حسینی فر افزود: برای پوشش مسابقات کشوری، ملی و بین المللی هیچ خبرنگاری اجازه گردش در دور زمین را ندارد و جایگاه های استقرار مشخص خواهد شد، به دوربین و لنز نیاز پیدا خواهید کرد که شایسته است از اینک به فکر این مسئله باشید.خبرنگاران از سطح کشور نیز احتمال حضور در این مسابقات را و برای پوشش خبری خواهند داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588100

مهمترین اخبار ایران و جهان: