نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 10:26

نشست استاندار با فرهیختگان، اندیشه‌ورزان و نخبگان بسیجی

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست با فرهیختگان، اندیشه‌ورزان و نخبگان بسیجی ضمن بیان ابعاد سخن مقام معظم رهبری(مدظله) در مورد بسیج گفت: منتظر طرح‌های پیشنهادی و عملیاتی و کاربردی بسیجیان و اقشار بسیج هستیم.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سه‌شنبه‌شب 7 آذرماه در نشست هم‌اندیشی جمعی از فرهیختگان، اندیشه‌ورزان و نخبگان بسیجی که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان بسیجیان عزیز در این هفته، ضمن اشاره به ابعاد سخنان مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص دسته‌بندی جامعه به خواص و عوام اظهار کرد: این عزیزانی که امروز در اینجا حضور پیدا کردند و مسائل مربوط به قشر خود را مطرح کردند و ما اگر بخواهیم جایی در میان خواص اهل حقی که مقام معظم رهبری(مدظله) در سخنرانی‌شان در سال 1375 جایی برای خودمان پیدا کنیم، توجه به این توصیه‌ها و سخنان رهبر عزیزمان برایمان مهم‌تر خواهد بود.


وی افزود: اولین توصیه‌ای که رهبر انقلاب فرمودند این بود که بسیجی ماندن مهم‌تر و ارزشمندتر از بسیجی شدن است و بر همین اساس تأکید می‌کنند که بسیجی بمانید و روحیه بسیجی را حفظ کنید.

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به بیان مقام معظم رهبری(مدظله) بر خودسازی عنوان کرد: بسیجی بودن شرایطی را فراهم می‌کند که باید روحیه و تفکر و سلوک بسیجی بودن را برای خود حفظ کنیم تا دچار خسران نشویم و راه بسیجی را گم نکنیم.

وی ضمن بیان توصیه دیگر مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص بسیجیان، ادامه داد: بسیجی اهل تفاخر نیست، اما قدر خودش را می‌داند و این نعمت الهی که به او عطاشده است را قدر می‌داند.

صحرایی به تأکید رهبر انقلاب بر دشمن‌شناسی توسط بسیجیان اشاره کرد و گفت: در این ایام باید توجه ویژه به نکته دشمن‌شناسی داشته باشیم و بنا به فرموده رهبر انقلاب که می‌فرمایند که بسیجیان هم خودشان باید دشمن‌شناس خوبی باشند و هم به جامعه این را کمک کنند. گاهی برای دیدن دست دشمن و دشمن‌شناسی را باید بسیار تأمل کرد.


وی اشاره‌ای به سخن امام امت در خصوص شیوه‌های به کار گرفته دشمن که جهل و دروغ است داشت و تصریح کرد: گاهی اوقات یک نفر با گفتن مطلبی ناخواسته باعث پیش بردن ناامیدی در مردم می‌شود که این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد. گاهی اوقات همان تذکر یا مطلب اگر به‌قصد اصلاحی باشد به‌صورت انفرادی مطرح شود دیگر تبعات منفی نخواهد داشت.

*باید در به میدان آوری مردم به پای صندوق رأی تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه انتخابات پیش رو را ناموس انقلاب اسلامی دانست و گفت: مهم‌ترین کاری که نظام جمهوری اسلامی پیش رو دارد و با شرایط فعلی از این مسئله مهم‌تر، مسئله‌ای را ندارد و هرکدام از ما در اداراتمان و در مجموعه‌هایی که داریم باید در بصیرت افزایی و به میدان آوری مردم به‌پای صندوق رأی تلاش کنیم.

صحرایی جهاد تبیین را امروزه بسیار مهم دانست و امیدآفرینی در میان مردم اشاره‌ای

صحرایی به کاهش نرخ بیکاری در سه‌ماهه اول امسال و جابه‌جایی جایگاه استان از دو رتبه نخست به رتبه پنجم و رشد اشتغال 3 درصدی استان اشاره داشت و گفت: ظرفیت و فرصت ایجادشده توسط انقلاب اسلامی را بالاست و همگی باید برای رسیدن به قله و معرفی فعالیت‌های صورت گرفته به مردم به جهت ایجاد امید واقع‌بینانه تلاش کنیم.

عالی‌ترین مقام مسؤول خاطرنشان کرد: بنده مشتاقانه به دنبال طرح‌های اجرایی و عملیاتی شما هستم و ان‌شاءالله اجابت انقلابی و بسیجی را به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص نکته‌ی چهارمی که در بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) نسبت به بسیج و بسیجیان داشتند اشاره کرد: رشد معنوی خود را اندازه بگیرید و در تفصیل آن باید گفت که رشد معنوی هرماه را با ماه قبل خود مقایسه کنیم.

صحرایی نکته‌ی پنجم بیان‌شده از لسان رهبر معظم انقلاب(مدظله) را مراقبت از نفوذ دشمن بیان کرد و ابراز داشت: نفوذ در هر مرتبه و جایگاه شغلی به شکل متفاوتی است که باید از آن مراقبت کرد که جلوی این نفوذ را بگیریم.

سکان‌دار استان کرمانشاه در بیان نکته پایانی بیان‌شده رهبری گفت: داشتن ایمان با تعهد مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری(مدظله) به آن تأکید فراوان داشته و ایمان بی تعهد به درد نمی‌خورد.

وی ضمن بیان این مطلب که منتظر طرح‌های پیشنهادی و عملیاتی و کاربردی بسیجیان و اقشار بسیج هستیم اذعان کرد: مجموعه استانداری از بنده گرفته تا معاونین بنده به‌تناسب و فراخور ارتباط حوزه‌ی کاری از طرح‌های بسیجیان استفاده خواهیم کرد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588188

مهمترین اخبار ایران و جهان: