نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 22:50

در سفر وزیر کشور به خوزستان چه گذشت؟

وزیر کشور امروز در سفر به خوزستان ضمن حضور در جمع دانشجویان، در شورای اداری استان شرکت کرد و از پروژه‌ی قطار شهری بازدید به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در سفری یک روزه از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان و جمعی از مسؤولان قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌ی قطار شهری

وحیدی به عنوان اولین برنامه‌ی این سفر از ایستگاه دروازه پروژه مترو اهواز بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه را به وی ارائه دادند تا وزیر کشور در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار بگیرد.

پروژه‌ی قطار شهری اهواز به دلیل مشکلات مالی و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ تعطیل شد و در خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار صادر شد. قرارداد جدید متروی اهواز در هفته آینده منعقد شود و وزیر کشور با هدف تامین اعتبارات دولتی، از این پروژه بازدید به عمل آورد.

شرکت در نشست از آرمان تا واقعیت

وزیر کشور همچنین ظهر امروز با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست از آرمان تا واقعیت اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های کشور مسؤولیت تمدن‌سازی را برعهده دارند و وقتی از تمدن نوین اسلامی، ایران قوی، مرجعیت علمی، کسب کرسی‌های بزرگ مهم فکر و اندیشه صحبت به میان می‌آید بار آن بر عهده دانشگاه و دانشجو است.

وحیدی بیان کرد: امروز اگر نهضت علمی ایران اسلامی دنیا را انگشت به دهان گذاشته، ریشه آن دانشگاه‌ها هستند که در برخی حوزه‌های علمی در بین چهار تا پنج قدرت اصلی دنیا قرار گرفته‌ایم و انتظارات ذکر شده از دانشجویان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مبارزه با فساد اولویت دولت سیزدهم

وی با اشاره به ساده‌زیستی در دولت سیزدهم گفت: ما استانداران کشور را از نظر ساده‌زیستی مورد بررسی قرار داریم و همه‌ی آنها نمره‌ی خوب گرفتند. 

وحیدی با تاکید بر مبارزه با جریانات فساد در کشور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد از اولویت‌های دولت است و ما با جدیت با فساد برخورد می‌کنیم آن چیزی که در نظام قابل قبول نیست وجود جریان‌های فاسد است.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مردم باید از مجرای قانونی اعتراض خود را بیان کنند، گفت: براساس دستورالعملی که در این خصوص صادر شده است ما طرفدار نقد و اعتراض قانونی هستیم آن چیزی که مهم است، رعایت قانون است.

اجرای پروژه‌ی قطار شهری تا یک سال آینده

وزیر کشور با اشاره به پروژه‌ی قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه با همت استاندار خوزستان اجرای این پروژه دوباره آغاز شده است، گفت: امیدواریم تا کمتر از یکسال دیگر زیر ساخت‌های پروژه‌ی قطار شهری تکمیل شود. برای راه‌اندازی واگن‌ها نیز قرارداد خارجی منعقد شده است.

وی در عین حال با بیان اینکه الگوی مصرف بنزین در کشورمان درست نیست، گفت: البته ظرفیت تولید بنزین نیز افزایش یافته و به 20 میلیون لیتر در روز رسیده است و برای انتقال این حجم از بنزین نیز باید از چندین هزار تانکر نفتی در سطح کشور استفاده کرد. امروز دانشجویان باید برای این ناترازی مصرف بنزین الگو ارائه دهند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به وجود آلودگی در خوزستان گفت: برای جمع‌آوری فلرهای نفتی دولت تلاش زیادی می‌کند چرا که این فلرها آلودگی زیادی برای مردم به همراه دارد که وزارت نفت باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد و از قدرت قوه قضاییه برای تمامی صنایع آلاینده باید استفاده کرد. صنایع باید به سمت صنعت سبز حرکت کنند.

تلاش برای حضور تمامی جریانات و گروه‌ها در انتخابات 

احمدی وحیدی وزیر کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در آستانه‌ی برگزاری انتخابات هستیم، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که امنیت و سلامت انتخابات به شکل کامل تامین شود. 

وی همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت تمامی جریانات سیاسی در انتخابات گفت: ما به رقابت پایبند هستیم و تلاش می‌کنیم تا تمامی جریانات و افراد بتوانند در صحنه‌ی انتخابات حاضر باشند و مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات پیش‌رو رقم بزنند. 

لزوم حل مشکل اشتغال در خوزستان

وزیر کشور همچنین امروز در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان دینی به همه دارد و هر چه به خوزستان بپردازیم مسائل بهتر و عمیق‌تر حل می‌شود. این استان مورد توجه خاص مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

وی گفت: خوزستان با مشکل اشتغال مواجه است و این مشکل باید حل شود و از ظرفیتهای بزرگ کشاورزی آبزی پروری و ۲۹۰ هزار زراعت چوب در حل مشکل اشتغال باید استفاده کرد. شورای اداری وظیفه دارد که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهد، زمینه رشد تولید و مهار تورم را بر اساس خواست رهبری محقق کند.

تلاش دشمن برای ناامن کردن کشور بی‌نتیجه بود 

وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتخابات یکی از مسائل مهمی است که در پیش داریم. حدود ۹۰ روز دیگر به انتخابات باقی مانده است و در این شرایط دشمن به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور است دشمن از شهریور سال گذشته تلاش می‌کند که نا‌امنی و بی‌ثباتی ایجاد کند اما تلاش آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند تا میزان مشارکت را با القای ناکارآمدی پایین بیاورند. در نشستی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم رهبری اذعان کردند به برخی از کارهای خوبی که دولت انجام داده است اما برخی دنبال این هستند که ناکارآمدی را به مردم تلقین کنند.

وی بیان کرد: امروز مهمترین، فوری‌ترین و ضروری‌ترین کار دولت پرداختن به انتخابات و ایجاد شرایط برای مشارکت حداکثری است بخشداران و فرمانداران باید با جدیت موضوع انتخابات را دنبال کنند و مسائل و مشکلات مردم را حل کنند چرا که مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار و منزلت جمهوری اسلامی را بالا می‌برد.

اهمیت صادرات غیرنفتی

وزیر کشور همچنین بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی از استان خوزستان تاکید کرد و گفت: افزایش تجارت خارجی از مرزهای استان، همواره مورد توجه مسئولان باشد تا ارزآوری برای کشور تداوم یابد.

وحیدی با اشاره به بخشی از دغدغه فعالان اقتصادی در حوزه تجارت با کشور عراق بیان کرد: از استاندار خوزستان خواسته شده برای رفع برخی مشکلات موجود در حوزه تجارت با مسؤولان کشور عراق  رایزنی های لازم را انجام دهد.

وزیر کشور در  پایان سفر یک روزه به خوزستان در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌های استان شرکت کرد‌. در این نشست که در سالن شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد  اسلامی برگزار  شد، چالش‌های موجود در خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595300

مهمترین اخبار ایران و جهان: