نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 05:39

بیش از ۴ هزار کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در بروجرد فرا گرفتند

رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بروجرد گفت: بیش از ۴ هزار و ۷۷۶ نفر کار آموز در نیمه اول امسال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

عزیز اله قائد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: کار آموزان برابر با ۶۹۳ هزار و ۸۲۲ نفر ساعت آموزش در بخش‌های مختلف در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای امام علی(ع)، غدیر خم، خواهران و نیز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان بروجرد بصورت رایگان ارائه شده است. 

وی اظهار داشت: در تابستان امسال در راستای اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی دانش آموزان که برای نخستین بار در سطح کشور به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد ۹۶۲ نفر از دانش آموزان شهرهای بروجرد و اشترینان ساکن در مناطق شهری و روستایی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند. 

رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: ۱۸۲ هزار و ۲۰۲ نفر ساعت آموزش برابر با یک‌هزار و ۶۶۸ نفر دوره در مراکز ثابت دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان مهارت آموزی ارائه شد. 

قائدرحمتی افزود: طی ۶ ماهه امسال در مجموع ۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر ساعت معادل ۷۳۸ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه ای در پادگان های ارتش، گروه ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه و نیروی انتظامی ارائه شده است. 

وی اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۳۱۵ نفر ساعت معادل ۵۵ نفر دوره آموزش در سکونت گاه های غیر رسمی و ۳۱ هزار و ۴۵۷ نفر ساعت معادل ۲۰۲ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طرح محیط کار واقعی و صنایع ارائه شده است.

رئیس مراکز فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت:  در بخش آموزش روستایی ۲۵ هزار و ۶۲۱ نفر ساعت آموزش معادل ۳۷۵ نفر دوره و ۱۵ هزار ۹۱۷ نفر ساعت آموزش معادل ۱۹۴ نفر دوره آموزش در شعب سیار شهری آموزش های مهارتی ارائه شده است. 

قائدرحمتی افزود: در بخش آموزش به زندانیان نیز ۱۹ هزار ۹۹۵ نفر ساعت آموزش معادل ۱۱۸ نفر دوره به این افراد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد. 

وی اظهار داشت : در بخش آموزش به معتادین بهبود یافته ۵ هزار و ۵۸۲ نفر ساعت برابر با ۷۰ نفر دوره آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی بیان کرد: همچنین آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای نیز در این مدت ۳۱۸ هزار و ۳۰۷ نفر ساعت آموزش معادل یکهزار و ۴۴۶ نفر دوره به متقاضیان مهارتی آموزش ارائه داده‌اند. 

  پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534544

مهمترین اخبار ایران و جهان: