نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 09:08

تغییرات جدید در آیین‌نامه وکالت

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تایید گله‌مندی مردم از دریافت حق وکاله‌های نامتعارف از سوی برخی وکلا، از طرح تسهیل دسترسی مردم به وکیل خبر داد و گفت: با تغییرات جدید در آیین‌نامه وکالت و نیز جذب حقوقدانان جدید، این نیاز همیار حقوقی مردم بر طرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام فرجی بر حق، رئیس کل دادگستری استان زنجان صبح امروز در دیدار با دبیر و معاونان حزب موتلفه اسلامی استان زنجان اظهار داشت: قانون شوراهای صلح و سازش بدون صدور رای، که در سال 99 تصویب شده در حال گسترش است و با  تشکیل دادگاه‌های این منظور، تا حد زیادی در کاهش دعاوی و جلوگیری از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی موثر خواهد بود.
فرجی بر حق  افزود: در این شوراها از ظرفیت خود معتمدین مردم بهره‌گیری می‌شود تا ضمن فرهنگ‌سازی صلح و گذشت در جامعه، رعایت حقوق همدیگر هم با میانجیگری نهادینه شود.
وی همچنین ضمن تایید گله‌مندی مردم از دریافت حق وکاله‌های نامتعارف از سوی برخی وکلا، از طرح تسهیل دسترسی مردم به وکیل خبر داد و افزود: با تغییرات جدید در آیین‌نامه وکالت و نیز جذب حقوقدانان جدید، این نیاز همیار حقوقی مردم بر طرف می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با تجلیل از خدمات پیشگامان مجموعه حزب ولایی موتلفه اسلامی گفت: این تشکل نظام که با نظر حضرت امام( ره) تشکیل شده و با حضور بزرگ مردانی چون شهید بهشتی، شهید لاجوری، شهید مطهری، شهید مفتح و مرحوم عسگر اولادی و شهدای گرانقدر موتلفه اسلامی با هدف مبارزه با طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی نقش آفرینی کردند، موجب افتخار و قابل تحسین است. 
وی همچنین از حزب موتلفه اسلامی به عنوان تشکل ریشه‌دار دارای هدف پاک و مقدس در مبارزه با ظلم و استبداد یاد کرد و خاطر نشان شد: این مجموعه با برنامه‌ریزی و تدبیر درست، هم قبل از انقلاب و هم پس از پیروزی انقلاب، اثرات مثبتی داشته و شاخص بزرگ آن، وفاداری خالص به انقلاب و حرکت در مسیر خط امام(ره) و رهبری است و امید می‌رود با تقویت این تشکل، حضور در جامعه و افکار عمومی بیشتر باشد. 

در این دیدار، رضا رحیم پور، دبیر حزب موتلفه استان زنجان نیز با اشاره به اهداف تاسیس این تشکل انقلابی گفت: حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های ترسیم شده انقلاب اسلامی و تلاش برای  تحقق گفتمان انقلاب و نیز هموار سازی فضای سالم سیاسی کشور برای حکمرانی و خدمت صادقانه به مردم از اهداف و منشور  این مجموعه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین با اعلام اینکه این مجموعه در تمام استان‌ها فعال است به فعالیت برون مرزی این حزب اشاره کرد و افزود: حزب موتلفه اسلامی  اکنون با احزاب 42 کشور از جمله احزاب جبهه مقاومت ارتباط دارد.
وی همچنین از فعالیت دیپلماسی حزبی این تشکل خبر داد و گفت: حزب موتلفه اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ضمن عضویت در اتحادیه آی گپ، در اجلاس بریکس نیز حضوری فعال داشته و با پیشنهادهای سازنده دولت را در تحقق اهداف سیاست خارجی یاری می‌دهد. 
 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان همچنین با آرزوی موفقیت به ریس کل دادگستری استان زنجان در قبول مسوولیت سنگین گسترش عدالت، آمادگی این مجموعه را برای یاری به دستگاه قضایی در بسط صلح و سازش دعاوی و فرهنگ سازی در پیشگیری از جرایم اعلام کرد.
در این دیدار همچنین چند تن از معاونان حزب موتلفه اسلامی استان، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را برای گسترش عدالت و کاهش تخلفات اجتماعی بیان کردند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533388

مهمترین اخبار ایران و جهان: