نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 14:56

100 روز هوای ناسالم در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در هفت ماه ابتدای امسال 100 روز هوای استان ناسالم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهارداشت: برای کاهش آلودگی هوا و رفع مخاطرات مربوط به آن در حوزه‌های مختلف باید این کارگروه  در استان تشکیل شود تا دستگاه‌ها وظایفی که برای آن ها در قانون هوای پاک مشخص شده است را کنترل و اجرا کنند.

وی افزود: در هفت ماهه اخیر ۱۰۰ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان گزارش شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتصال گاز از دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ابراز امیدواری کرد: هفته دولت آینده گاز از زابل به نهبندان متصل شود.

علیرضا خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم اظهارداشت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۲۹ درصد در مقایسه با بلندمدت کاهش بارندگی داشته ایم.

وی میانگین بارندگی خراسان جنوبی را ۱۰۹ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: کاهش بارندگی از سال ۷۹ در استان آغاز شده است و نهبندان کمترین میزان بارندگی را در خراسان جنوبی دارد.

به گفته وی بارندگی‌های پاییز امسال نرمال و فراتر از نرمال برای استان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی استان در زمستان و بهار است گفت: ۶۷ میلی متر میانگین بلندمدت بارندگی در زمستان امسال است.

خندان رو با بیان اینکه انتظار داریم امسال شرایط بهتر باشد افزود: از نیمه آبان تا نیمه آذر انتظار داریم در برخی شهرستان‌ها از جمله حاجی آباد، درمیان و بیرجند بیشتر از نرمال بارندگی را شاهد باشیم.

همچنین انتظار بارش‌های سیلابی هم در استان وجود دارد.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556600

مهمترین اخبار ایران و جهان: