نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 22:19

مجمع بسیجیان لارستان؛ از نقش آفرینی در صلح و سازش پرونده ها تا حل چالش نوجوانان با VAR

چهارمین اجلاس مجمع بسیجیان لارستان با حضور جانشین فرمانده سپاه فجر استان برگزار شد و گزارشی از نقش بسیجیان در صلح و سازش ۱۳ پرونده دادگاهی، نقش آفرینی در کمیسیون امنیت غذایی، طرحی برای حل چالش نوجوانان با عنوان VAR و مرغوبیت کشت کنجد در لارستان ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، چهارمین اجلاسیه مجمع بسیج لارستان با حضور  جانشین سپاه فجر فارس، نخبگان، فرهیختگان بسیجی، مدیران ادارات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرائی شهرستان همراه با ارائه گزارش کار کارگروه‌های مجمع برگزار شد.

 جانشین سپاه فجر در اجلاس مجمع بسیجیان لارستان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امروز رژیم اسرائیل به پایان خود نزدیک شده است و در حال تلاش برای رهایی از غرق شدن است، لاپید نخست وزیر سابق این رژیم هنگام تحویل کابینه به نتانیاهو از افول این رژیم خبر داده بود،امروز جهان در آستانه تحول است و ما تجمعات ضد صهیونیستی را در قلبِ سرزمین اشغالی، در قلب اروپا و آمریکا مشاهده می کنیم و به زودی به حول و قوه الهی شاهد پیروزی مقاومت هستیم.

سرهنگ امیر جاهدی در ادامه بسیج را ظرفیت مهمی برای خدمت رسانی دانست و گفت:  بسیج با ظرفیت بی پایان و بی بدیل فرصتی است که باید به آن توجه کرد، از این ظرفیت بی بدیل فکری و فرهنگی باید استفاده کرد، مجمع بسیج به دنبال گره گشایی از امور مردم و جامعه است. 

وی افزود: در طرح های مجمع بسیج باید علاوه بر کلیات جزئیات ذکر شود، وظایف دستگاه های اجرایی مشخص شود سپس به دنبال تصویب آن بود، طرح های اولویت دار را باید مدنظر قرار داد و از موازی کاری پرهیز کرد.

مجمع بسیج خدمتگزار جامعه است

فرمانده سپاه ناحیه لارستان در چهارمین اجلاس مجمع بسیجیان شهرستان با اشاره ه اهداف این مجمع اظهار داشت: مجمع بسیجیان سه هدف عمده از جهاد برای تحقق گفتمان امامین انقلاب، مسئله یابی و حل مسائل کشور و تقویت شبکه نخبگانی را دنبال می کند.

سرهنگ افسری افزود: این مجمع به دنبال سیاسی کاری نیست بلکه به دنبال سیاست گذاری است هم سیاست گذاری درون سازمان بسیج و هم برون سازمانی، بنا بر مطالبه گری و حل مشکلات است‌.

وی گفت: یک نظاماتی در پایگاه مقاومت داریم به نام محله اسلامی، محله اسلامی محله ای است که در آن آسیب های اجتماعی مقل طلاق، بزهکاری کم است اشتغال مطلوب است و مردم نگرانی ندارند.

فرمانده سپاه لارستان به مشارکت مجمع بسیج در کمیسیون امنیت غذایی شهرستان اشاره کرد و عنوان داشت: مجمع بسیجیان لارستان با جهاد کشاورزی شهرستان در کمیسیون امنیت غذایی شهرستان مشارکت دارد و محصولات عمده استراتژیکی که در شهرستان تولید می شود را شبکه ای از بسیج مهندسین در آن مشارک دارد، یکی از این محصولات کنجد است و مسئله یابی میکنیم که خام فروشی کم شود و با فراورده سازی ارزش افزوده می شود.

سرهنگ افسری به نقش بسیج در تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: بحث تعلیم و تربیت مسئله دیگری است آیا دو ضلع خانواده و آموزش  توانسته اند چالش های تعلیم و تربیت در جهان را برطرف کنند، اگر این مسئله حل شده بود امروز در جهان این جنایت های وحشتناک را نمی دیدیم، دنیا لنگ کار تربیتی است و باید بر این مسئله تمرکز ویژه ای داشت.

صلح و سازش ۱۳ پرونده طلاق با وساطت بسیجیان

دبیرمجمع بسیجیان لارستان با اشاره به ساختار مجمع بسیجیان اظهار داشت: مجمع بسیج در هرپایگاه مقاومت و مساجد محله برای رفع مشکلات هر محله برگزار می شود، در حوزه مقاومت بخش ها و شهرها این هیئت هم تشکیل می شود و اعضا هم افراد آگاه به آن مسائل و مشکلات هستند.

وی افزود: هدف مجمع رفع مشکلات است، گاهی اوقات این مشکلات به وسیله خود مجمع رفع می شود و برخی دیگر به هیئت اندیشه ورز حوزه و ستاد ناحیه ارجاع داده می شود، رئیس مجمع بسیج در شهرستان سرهنگ مقیمی، نایب رییس مصطفی بینا، ناظر حمیدرضا حکمت، دبیر مجمع سرگرد مکاری، رئیس هیئت اندیشه ورز سرهنگ افسری است.

سرگرد مکاری مجمع بسیجیان را دارای شش کارگروه دانست و تصریح کرد: شش کارگروه ذیل این مجمع قرار می گیرد از فرهنگی و اجتماعی به ریاست مصطفی آزادی، زیربنایی و اقتصادی به ریاست عماد احمدی(مجوزها را تسهیل می دادند)، بهداشت و محیط زیست به ریاست دکتر فزونی، تعلیم و تربیت به ریاست حجت الاسلام و المسلین مرسلی، پژوهش وفناوری به ریاست دکتر زارع ،زنان و خانواده با ریاست خانم قنادی.

وی با اشاره به نقش بسیجیان در صلح و سازش چندین پرونده عنوان داشت: در کارگروه فرهنگی و اجتماعی سال گذشته طرحی به عنوان مصلحین قرانی اجرا شد و ۱۷ پرونده طلاق را پیگیری کردند که ۱۳ پرونده با صلح و سازش حل شد.

سرگرد مکاری گفت: مجمع بسیج از ویژگی هایی مثل پویایی، عدالت خواهی، غیرسیاسی بودن و... برخوردار است، هدف ما رفع مشکلات است و تقاضا داریم که ادارات در این مجمع حضور داشته باشند.

VAR نوجوانان

خانم اسدی از اعضای مجمع بسیجبان لارستان از طرحی برای حل چالش های نوجوانان سخن گفت و اظهار کرد: این طرح در  کارگروه فرهنگی اجتماعی و در هم اندیشی با فعالین فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شده است و به دنبال حل مشکلات نوجوانان است.

وی نام این طرح VAR نوجوانان ذکر کرد و گفت: می خواهیم یک بار دیگر همه چیز را به طور کامل و از نگاه متخصصان ببینیم، راه جذب نوجوان ها به تعبیر رهبر انقلاب تصرف قلب های آنان است، به دنبال تقویت معنویت در دلهای نوجوانان هستیم.

اسدی شیوه این طرح را اردو محور دانست و افزود: غالب طرح هایی که انجام شده است سخنران محور بوده است، ما در این طرح اردو محوری از سفرهای چند روزه، کوهنوردی، سرزمین آیینه ها و رفیق شهیدم را مدنظر داریم نوجوان های ما عملا در فضای مجازی زندگی می کنند و مورد هجمه شبهه ها قرار می گیرند وقتی شبهه هایشان پاسخ داده نشود اعتقاداتشان هدف قرار می گیرد.

وی افزود: در سطح شهرستان مربیان توانمندی را داریم که در این زمینه کار کرده اند، مراکز فرهنگی فعالی را هم در شهرستان داریم که از نقاط قوت ما محسوب می شود.

محصولات کنجدی طرحی مرغوب در لارستان

آقای کریمی از دیگر اعضای مجمع بسیجیان لارستان از طرحی در زیربنای اقتصادی سخن گفت و اظهار داشت: طرح محصولات کنجدی راه اندازی صنایع بسته بندی و بازاریابی از نیازهای منطقه است، محصولات کنجدی در سلامتی، طب سنتی، غذایی، اقتصاد و... نقش دارد.

وی افزود: سطح زیرکشت کنجد در شهرستان لارستان بیش از ۱۸ هکتار و ثمره آن ۱۵۰۰ تن تا ۲۰۰۰ هزار تن کنجد است و به شهرستان هایی  از یزد، اصفهان و تهران ارسال می شود.

کریمی خواستار تلاش برای رفع مشکلات برند سازی و سیب سلامت محصولات کنجدی سد و عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کنجد این منطقه از مرغوبیت بالایی برخوردار است و سال ۹۸ میثاق نامه ای با عنوان صنایع تبدیلی فراوری کنجد در شورای اداری شهرستان تدوین شد و در آن ۷ کارگاه شناسایی شد که سالانه ۳۰ تن کنجد را تولید می کنند اما در این زمینه مشکلاتی دارند مثل عدم برند سازی و بحث سیب سلامت که اکثر محصولات به صورت فله ای و محله ای توزیع می شود.

وی افزود: از پیامدهای طرح کشت کنجد می توان به کاهش فرسایش خاک نسبت به کاشت محصولات دیگر، افزایش صادرات و ارزآوری، ایجاد اشتغال،ترویج کارآفرینی اشاره کرد.

کریمی با ارائه راهکارهایی برای بالا بردن بهره وری محصولات کنجدب گفت؛ راهکارهای پیشنهادی ما شامل حمایت از کشاورزان جهت افزایش تولید، کمک به راه اندازی واحدهای تولیدی مجهز، کمک به راه اندازی واحد بسته بندی است.

پابان پبام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564988

مهمترین اخبار ایران و جهان: