نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 13:07

رئیس کمیسیون امنیت مجلس: جنایات صهیونیست‌ها نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشر غرب بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در شب گذشته نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشر غربی‌ها و آمریکا بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس ، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه،26 مهر) مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در واکنش به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی گفت: شهادت صدها زن و کودک و مرد بی‌دفاع فلسطینی را در پی حمله رژیم صهیونیستی در بیمارستانی در غزه به آزادی‌خواهان و ملت‌های مستقل و مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم بیمارستانی که باید امن و پناهگاه مجروحان باشد.

وی اضافه کرد: اتفاقی که در روزهای گذشته در باریکه غزه رخ داد دل همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد اما نقطه اصلی و پایانی انفجار بیمارستان غزه بود که باعث کشتار صدها مجروح آن هم غالبا کودک و زن بود. این خط بطلانی بر همه مجامع حقوق بشری کشید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در شب گذشته نقطه پایانی بر ادعای حقوق بشر غربی‌ها و آمریکا بود آنهایی که دنبال حقوق حیوانات هستند، حقوق انسان‌هایی را ندیدند که به بیمارستان پناه بردند و دنبال بهبود جراحاتشان بودند.

جلال‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه ارکان خود و مجلس شورای اسلامی این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند؛ این جنایت زیر پا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو مبنی بر بهبود سرنوشت زخمی‌ها و مجروحان نظامی و غیرنظامی را در بالاترین سطح زیرپا گذاشت و نادیده گرفت. همچنین لگدمال کردن حقوق بین‌الملل و حتی عرف بین‌المللی بود جنایاتی که حتی داعش در سال‌های گذشته مرتکب نشد را رژیم صهیونیستی در غزه انجام شد.

وی تاکید کرد: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات مطلقا فلسطینی بود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آنها در دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دل همه ملت‌ها از حادثه دیشب به درد آمد، اضافه کرد: همانطور که جنبش حزب‌الله اعلام کرد دیگر وقت بیانیه، صحبت و مصاحبه گذشته و مردم دنیا به خصوص جهان اسلام باید با اعلام انزجار نسبت به انجام اقدامات عملی در تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی روی آورند و وارد میدان شوند و در نتیجه رساندن عملیات طوفان‌الاقصی رود پیدا کنند.

وی ادامه داد: قطعا صهیونیست‌ها باید منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند، دیگر نباید هیچ اسرائیلی و آمریکایی در منطقه احساس امنیت کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542244

مهمترین اخبار ایران و جهان: