نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 22:00

آمریکا مخفیانه اوکراین را موشک‌های دوربرد مجهز کرده است

رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوبرد در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی عصر سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوبرد در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده مخفیانه موشک‌های دوربرد «آتاکمز» در اختیار اوکراین قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست این موشک‌ها ‌ چه زمانی به اوکراین ارسال شده است. یک مقام آمریکایی اظهار داشت که این موشک‌ها بی سرو صدا  در اختیار اوکراین قرار گرفته زیرا آنها می‌خواستند روسیه را غافلگیر کنند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

این مقام مطلع افزود که روس‌ها از برد موشک‌ها آگاه هستند. مقامات آمریکایی گفتند که اوکراین از این موشک‌ها که حداکثر برد آن ۱۸۶ مایل است برای حمله به مواضع روسیه در شرق اوکراین استفاده کرده است.

 در تحولی دیگر، منابع خبری از تشدید حملات روسیه در جبهه اوکراین خبر دادند. به گزارش وبگاه «پراودا» ، نیروهای روس حملات خود را در جبهه‌های «لیمان» و «کوپیانسک» در استان «خارکف» تشدید کرده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بار تلاش کردند از خطوط دفاعی اوکراین عبور کنند.

«ایلیا یولاش» از سخنگویان نیروهای مسلح اوکراین گفت: «روس‌ها  از امکانات و نیروهای مختلف برای شکستن خطوط دفاعی ما از جمله تانک‌ها و توپخانه و همچنین هواپیماهای تاکتیکی و انواع دیگر سلاح‌ها استفاده می‌کنند.»

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اخیرا در سخنرانی در مقر ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر «بروکسل» مدعی شد، ارسال سامانه‌های پدافند هوایی برای کشور او می‌تواند تاثیر «چشمگیر» بر پایان دادن به جنگ به نفع کی‌یف داشته باشد.

زلنسکی در نشست موسوم به «گروه تماس دفاعی اوکراین» در  مقر ناتو در بروکسل ادعا کرد:‌ «اکنون ماموریت ما این است که از این زمان دشوار و از فصل زمستان امسال گذر کنیم. اما در حقیقت، قدرت واقعی این ماموریت فراتر از گذر کردن از فصل زمستان امسال است. پدافند هوایی سهمی چشمگیر در پاسخ به این سوال که این جنگ چه زمانی پایان خواهد یافت و اینکه پایان درستی به نفع اوکراین خواهد داشت دارد.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541588

مهمترین اخبار ایران و جهان: