نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 18:31

سردار پاکپور: توسعه امنیت پایدار و مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید را دنبال می‌کنیم.

رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی در کنار اقدامات مردم‌یاری و خدمات‌رسانی به عشایر و روستاییان در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی و رویکرد مقابله با تهدیدات ضد امنیتی، گروهک‌های ضدانقلاب، تیم‌های تروریستی و تکفیری، در غرب کشور با محوریت قرارگاه نجف اشرف با به‌کارگیری یگان‌های حوزه سرزمینی این قرارگاه در منطقه عمومی قصرشیرین، برگزار شد.

تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقرهای دشمن فرضی در عمق با بهره‌گیری از تجهیزات جدید الحاقی، اجرای هلی‌برن، اجرای انواع آتش‌های انهدامی، تهاجمی و پشتیبانی توسط واحدهای پهپادی، توپخانه‌ای، ادوات، زرهی ازجمله مراحل و بخش‌های این رزمایش بود.


سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای این رزمایش را مبتنی بر برنامه‌های ارتقای آمادگی عملیاتی و توانمندی یگان‌های رزمی در مقابله با تهدیدات و سناریوهای پیچیده امنیتی و تروریستی توصیف و اظهار کرد: منطقه و جهان همواره متأثر از سیاست‌های استکباری، سلطه‌جویانه و تمامیت‌خواهانه است که تولید و تکثیر گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی و ناامن‌ساز ازجمله نتایج محتوم این رویکرد به شمار می‌آید که از همین رو، ایجاد آمادگی و توانمندسازی حافظان امنیت برای مقابله با این تهدیدات، به یک ضرورت مسلم و انکارناپذیر تبدیل‌شده است.

وی افزود: ما در بستر اجرای چنین رزمایش‌هایی، شیوه‌های مقابله با تهدیدات امنیتی، باندهای شرارت، ناامنی و گروه‌های تروریستی موردحمایت گسترده اطلاعاتی و تجهیزاتی برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و منطقه‌ای را در راستای توسعه امنیت پایدار، مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید، حفظ منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور را باقدرت و قاطعیت، دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، هماهنگی‌های عملیاتی و پشتیبانی رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، ارزیابی آمادگی‌های عملیاتی یگان‌های تابعه، طرح‌ریزی و فرماندهی و کنترل و همچنین آزمایش میدانی به‌کارگیری تجهیزات نوین الحاقی به ساختار رزم نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.


وی ادامه داد: هم‌زمان با این رزمایش اقدامات مردم‌یاری و خدمات‌رسانی از قبیل ارائه خدمات بهداشتی درمانی با استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی در منطقه رزمایش، ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آب‌رسانی به مناطق استقراری عشایر و مناطق کمتر برخوردار هم‌زمان با این رزمایش صورت گرفت.

وی عنوان کرد: این رزمایش بر اساس تقویم برنامه‌های آمادگی رزم سالیانه نیروی زمینی سپاه با رویکرد تمرین مقابله قاطع و هماهنگ با گونه‌های تهدیدات امنیتی و تروریستی در شرایط و مقیاس‌های گوناگون، در استان کرمانشاه و حوزه مأموریتی قرارگاه نجف اشرف برگزار شد. سال‌های گذشته عناصر داعش در منطقه ازگله ورود پیدا کردند و قرارگاه نجف با آن‌ها درگیر شد و 21 نفر از آن‌ها به هلاکت رسیدند یا دستگیر شدند.

پاکپور گفت: در همسایگی ما استان دیاله عراق قرار دارد که همچنان عناصری از داعش در آن حضور دارند و به‌طورقطع باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم که خدای ناخواسته اگر حرکتی از طرف گروهک‌های تکفیری صورت بگیرد این آمادگی در یگان‌های ما در غرب کشور وجود داشته باشد که بتوانند هر حرکتی را در نطفه خفه کنند.


پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601600

مهمترین اخبار ایران و جهان: