نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 16:44

مسکو: غربی‌ها بالاخره اوکراین را رها می‌کنند

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که کشورهای اروپایی و آمریکا از هم‌اکنون به فکر جایگزین‌هایی برای رئیس جمهور کنونی اوکراین افتاده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (دوشنبه) پیش‌بینی کرد که کشورهای غربی در نهایت دولت اوکراین را تنها خواهند گذاشت.

ناریشکین طی سخنرانی برای مقام‌های سازمان متبوع خود گفت: «رژیم دست‌نشانده کی‌یف که برای اکثر اوکراینی‌ها بیگانه است و قتل عام‌های خونینی در دونباس، اودسا و بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور انجام داد، نهایتاً به ناچار توسط اربابان خارجی خود رها خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه غربی‌ها از هم‌اکنون به فکر جایگزین‌هایی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین افتاده‌اند، توضیح داد که یکی از دلایل آن، گستاخی و زیاده‌خواهی‌های بی‌پایان زلنسکی است.

این مقام اطلاعاتی روس در این‌باره اظهار داشت: «از دیگر دلایل این تصمیم می‌توان به وعده‌های محقق‌نشده زلنسکی برای شکست دادن روسیه در میدان جنگ و گستاخی بی‌پایان رئیس جمهور اوکراین در برخورد با شرکای خارجی و خویشاوندگرایی و فساد بی‌حدوحصر در اوکراین اشاره کرد که وسعت آن حتی سیاستمداران غربی را که اطلاعات زیادی در این مورد دارند را شوکه کرده است. اما نکته اصلی، از دست رفتن توانایی زلنسکی برای مانور در جنگ با روسیه است».

طبق این گزارش، ناریشکین ادامه داد: «براساس ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا، با در نظر گرفتن تحولات در میدان عملیات اوکراین ممکن است در آینده نزدیک نیاز به این امر (جایگزین کردن زلنسکی با شخصی دیگر) ایجاد شود».

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفته بود که از زمان بحران موشکی کوبا، تهدید وقوع درگیری مستقیم با ناتو، که می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم بشود، تاکنون به این مقدار واقعی نبوده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601488

مهمترین اخبار ایران و جهان: