نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 20:04

کاخ‌سفید: کمک‌های آمریکا به اسرائیل هر روز ارسال می‌شود

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت که کمک‌های امنیتی آمریکا به صورت روزانه به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز دوشنبه گفت ما سخت کار می‌کنیم تا به توافقی در مورد عبور امن غیرنظامیان از غزه دست پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: «کمک‌های امنیتی آمریکا به صورت روزانه به اسرائیل می‌رسد».

این مقام کاخ سفید اضافه کرد: «ما به تقویت حضور نیروی دریایی خود در منطقه ادامه می‌دهیم تا پیام بازدارندگی قوی به هر طرفی که ممکن است بخواهد درگیری را گسترش دهد، ارسال کنیم».

در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین ادامه دارد، واشنگتن حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا را بیشتر کرد.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک بیانیه خبر داد که «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور دستوری تازه برای تقویت حضور نظامی واشنگتن در منطقه خلیج فارس و غرب آسیا صادر کرد.

طبق بیانیه پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقداماتی را به منظور تقویت حضور نظامی آمریکا منتشر کرد.

در بیانیه آمده است: «پس از گفت‌و‌گوهای مفصل با رئیس‌جمهور بایدن در مورد تشدید تنش‌های اخیر توسط ایران و نیروهای نیابتی آن در سراسر منطقه خاورمیانه، امروز مجموعه‌ای از اقدامات اضافی را برای تقویت بیشتر موضع وزارت دفاع در منطقه انجام دادم. این گام‌ها تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای را تقویت می‌کند، حفاظت نیرو از نیروهای آمریکایی در منطقه را افزایش می‌دهد و به دفاع از اسرائیل کمک می‌کند».

تدارک آمریکایی‌ها برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا در شرایطی انجام شده که واشنگتن و دیگر کشورهای غربی در حال حمایت‌های همه جانبه از رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه فلسطینیان هستند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548088

مهمترین اخبار ایران و جهان: