نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 12:15

کمک ۱۵ هزار میلیاردی به مجمع خیرین در ۴ سال گذشته

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمک ۱۵ هزار میلیاردی به مجمع خیرین در ۴ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز همایش ملی مجمع خیرین سلامت کشور با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و خیرین سلامت از سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهدمقدس برگزار شد.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این مراسم اظهار کرد: رهبر انقلاب فرموند که شما از ظرفیت خیرین غافل نشوید. در سال ۱۳۸۸ این مجمع راه اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان این مجمع کمک کرده است.

وی در ادامه افزود: ۵۶ مجمع خیرین سلامت در کشور داریم که بیش از ۵۰ مجمع شورای مشارکت زنان را دارند. در استان‌ها نماینده ولی فقیه رئیس هیئت امنا هستند و استاندار و روسای دانشگاه‌ها در مجمع مسئولیت دارند، در شهرستان‌ها نیز امام جمعه، فرماندار و رئیس مرکز بهداشت و درمان عهده‌دار مسئولیت هستند.

شهریاری بیان کرد: ما در چند سال گذشته یکی از مشکلاتی که داشتیم این بود که خیرین با مشارکت دولت تقبل می کردند و عملا به علت مشکل دولت ها خیلی از کارهایی که خیرین انجام می دادند به سرانجام نمی رسید و این موضوع یکی از دغدغه های جدی ما بود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته از خیرین سلامت خواستیم که باتوجه به منابع مالی خود پروژه‌ها را تعریف کنند تا به خاطر مشکلات مالی دولت، کاری متوقف نشود.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: کمیسیون بهداشت مجلس هفتم در جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند که ایشان نسبت به ظرفیت خیرین تاکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم حاج آقا نیری با کمک کامران لنکرانی، وزیر بهداشت وقت، مجمع خیرین سلامت را در سال ۱۳۸۸ راه‌اندازی کردند. تا امروز خیرین بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان کمک کردند که این تنها در خصوص مجمع خیرین سلامت کشور است، ما سمن‌های خیریه زیادی نیز در کشور داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543344

مهمترین اخبار ایران و جهان: