نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 15:56

مؤسسات قرآنی به شبهات قرآنی نسل جوان پاسخ دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: پاسخگویی روشن و صحیح به شبهات قرآنی نسل جوان و گروه‌های مختلف جامعه یکی از مهم‌ترین وظایف مؤسسات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار با استاد سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی نورالمجتبی (ایمانور) و از اساتید مطرح علوم قرآنی و حدیث اظهار کرد: باید از فعالیت‌ها و اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی استان سمنان در جهت ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در استان تقدیر کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان سمنان در این راستا، فعالیت‌های خوب و ارزشمندی را دنبال می‌کند و با پیگیری‌های انجام‌شده، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی قرآنی در استان سمنان گرفته شده و شعبه استانی این سه مؤسسه در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با ذکر خاطره‌ای از استاد میرباقری در سفر معنوی حج و پاسخگویی‌های متعدد ایشان به شبهات قرآنی و مذهبی زائران گفت: پاسخگویی روشن و صحیح به شبهات قرآنی نسل جوان و گروه‌های مختلف جامعه با ابزارهای نوین و خلاقانه یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های مؤسسات قرآنی است.

مطیعی ادامه داد: جای مباهات و افتخار است که فرهیختگانی از استان سمنان در این حوزه و عرصه مهم خدمات خوب و ارزشمندی را به جامعه و کشور ارائه می‌کنند و پاسخگویی به شبهات قرآنی و مذهبی را دغدغه اصلی دنبال می‌کنند.

ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی در استان سمنان

سیدمحسن میرباقری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی ایمانور نیز در این دیدار گفت: با همکاری مجموعه فرهنگی و انقلابی جهاد دانشگاهی استان سمنان، نمایندگی این مؤسسه با هدف ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

میرباقری ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مطرح و سرشناس در حوزه فرهنگ، معارف و علوم قرآنی و حدیث با هدف ترویج و ترغیب و پاسخگویی به شبهات موجود از اهداف اصلی این مؤسسه است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امروز دنبال می‌کنیم و از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و نظام است، تولید محتوای فاخر و ارزشمند و مقابله یا هجمه‌های متعددی که در فضای مجازی شکل گرفته و اعتقادات مذهبی و فرهنگی جامعه را نشانه گرفته است را دستور کار قرار داده‌ایم.

تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه فرهنگی و قرآنی ایمانور

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه فرهنگی و قرآنی ایمانور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، نمایندگی سه مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان سمنان اخذ شده است و شعبه استانی این مؤسسات در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

علی منصفی‌راد ادامه داد: نمایندگی مؤسسات فرهنگی قرآنی نور المجتبی (ایمانور)، بیت‌الاحزان و منتظران منجی که در سطح کشور فعالیت‌های ارزشمندی دارند در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود و خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ارائه خواهند داد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551388

مهمترین اخبار ایران و جهان: