نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 18:08

تئاتر خیابانی مردمی‌ترین نوع هنر نمایش است

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم گفت: تئاتر خیابانی تبریز مردمی‌ترین تئاتر است، چرا که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رامین راستی بعد از ظهر امروز در مراسم ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم با بیان اینکه این جشنواره پس از سالها وقفه امسال به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و با حمایت های شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز احیا شد، اظهار کرد: این جشنواره میزبان ۲۵۰ نفر از هنرمندان ۱۰ استان کشور است.

وی از اجرای تئاتر خیابانی در یکصد نقطه شهر خبر داد و گفت: مردم آذربایجان بهترین میزبان مهمانان در طول تاریخ هستند و امیدواریم در این هوای پاییزی و در این مکان تاریخی شهر به مدت سه روز متوالی در خدمت هنرمندان سراسر کشورمان باشیم.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم تبریز از شرکت ۱۷ استان در این جشنواره خبر داد و گفت:  از این تعداد ۱۰ استان به بخش مسابقه راه یافتند و در یکصد نقطه شهر هنرنمایی می کنند و در کنار هنرمندان تئاتر برنامه های متعددی برای کودکان و نوجوانان و همچنین آیین های سنتی نیز اجرا می شود.

راستی از حضور سه تن از هنرمندان متخصص و پیشکسوت کشور در جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریز خبر داد و گفت: تبریز میزبان سه چهره نام آشنای حوزه تئاتر و سینما به عنوان داوران کاربلد و متخصص پیشکسوت های ایران است.

وی از همکاری مستقیم شهرداری منطقه یک و دو تبریز خبر داد و افزود: شهرداری های مناطق دهگانه تبریز در کنار این دو منطقه شهرداری نیز پای کار آمدند و یکصد نقطه شهر شاهد اجرای تئاتر توسط هنرمندان سراسر کشور خواهد بود.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم افزود: بعد از چند سال وقفه این جشنواره به همت سازمان فرهنگی هنرمندان تبریز احیا شد، چرا که مردمی ترین هنرها هنر تئاتر خیابانی است. به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است و در هر کوی و برزن شاهد هنرنمایی هنرمندان تبریز خواهیم بود و امیدواریم هنرمندان با خاطره ای خوش شهر تبریز را ترک کنند، چرا که مردم ما هنردوست هستند و آرام ترین اجراها را خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552200

مهمترین اخبار ایران و جهان: