نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 13:55

مشکل آب شرب 3 روستای شهرستان فراهان برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با اتمام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سلیم آباد شهرستان فراهان آب شرب 3 روستای سلیم آباد، هفته خانک و ونک در وضعیت پایدار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حشمت اله عباسی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت آبرسانی به شهرهای استان اظهار کرد: در پی کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی اخیر و کاهش ذخایر منابع آبی، اجرای مجتمع آبرسانی سلیم اباد شهرستان فراهان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به اتمام رسید و آب شرب سه روستای سلیم آباد، خانک و ونک در وضعیت پایدار قرار گرفت.

وی افزود: در راستای تامین آب پایداردر این سه روستا با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر در سال گذشته یک حلقه چاه آب به عمق 41 متر حفر گردید که آبدهی آن 10 لیتر بر ثانیه میباشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اجرای خط انتقال برق به طول  120 متر و اجرای 450 متر خط انتقال آب با قطر 200 میلیمتر اظهار داشت:کار آبرسانی به این روستاها در یک حرکت جهادی و با وجود همه مشکلات مالی، اجتماعی، معارضین  و عدم تخصیص اعتبار لازم صورت گرفت.
 به گفته وی در اواخر شهریورماه  سال جاری، وضعیت آب روستای سلیم آباد در وضعیت مطلوب قرار گرفت و در مهرماه هم آب شرب روستاهای هفته خانک و ونک در وضعیت پایدار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: اصلاح و توسعه 63 کیلومتر شبکه آب شرب در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی در 30 روستای استان مرکزی در حال اجرا است.

به گفته وی هدف از اجرای این طرح ها ارتقای سطح خدمات رسانی و کاهش هدر رفت آب، حوادث و اتفاقات آب و همچنین آبرسانی پایدار به مشترکین  است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539800

مهمترین اخبار ایران و جهان: