نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 14:50

ارسال سه لایحه برای حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و مبارزه با مواد مخدر به مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور از ارسال سه لایحه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لوایح در خصوص حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی از ارسال سه لایحه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لوایح در خصوص حمایت از هنرمندان، اصلاح قانون گذرنامه و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر است.

وی درباره ضرورت ارائه لایحه اصلاح ماده 25 قانون گذرنامه گفت: از آنجایی که افزایش مدت اعتبار گذرنامه یکی از خواسته های بحق شهروندان در طی سالیان اخیر بوده است وزیر کشور و رئیس ستاد امور گذرنامه با ارائه پیشنهادی به هیات دولت مقرر شد این خواست مردمی جامه قانون بپوشاند و مدت اعتبار گذرنامه از پنج سال به ده سال افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور افزود: یکی از وجوه مثبت این لایحه کاهش اعتبار مدت گذرنامه اشخاص کمتر از پانزده سال است و کاهش اعتبار دراین بخش به جهت تغییرات قابل توجهی است که در چهره اشخاص اتفاق می افتد و این موضوع موجبات جلوگیری از سردرگمی مراجع نظارتی و در نهایت مردم را فراهم می کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین درباره اصلاح بند(ب) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی اظهارداشت: توسعه صادرات صنایع دستی فاخر ایرانی به عنوان صنایع دستی هویت بنیان، مستلزم فراهم ساختن بسترهای مناسب برای بازاریابی این محصولات در سطح جهانی است.

حسینی خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل شرایط حضور هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی در رویدادهای بین المللی و تشویق حمایت از صدور آثار یادشده، دولت پیشنهاد اصلاح بند (ب) ماده 11 قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را در قالب یک لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

وی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: با توجه به گذشت 35 سال از تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تغییر و افزایش بسیاری از مواد مخدر و روان گردان و پیش سازها، اصلاح قانون به منظور روزآمد کردن قوانین ضروری به نظر می رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541044

مهمترین اخبار ایران و جهان: