نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 11:29

دولت برای خرید زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز کهگیلویه وبویراحمد اعتبار اختصاص دهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : دولت و وزارت راه می توانند زمین مورد نیاز در مرکز استان را از محل درآمد ،آب یا نفت خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد راستا در نشستی که با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی جهت بررسی مشکلات پرسنل و پروژه های راه و شهرسازی استان داشت در خصوص کمبود زمین در شهر یاسوج برای طرح نهضت ملی گفت:پیشنهاد من این است دولت و وزارت راه زمین مورد نیاز در مرکز استان را از محل درآمد آب یا نفت استان خریداری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: با توجه به اینکه 53 درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در مرکز استان هستند و زمین کافی جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن نداریم بررسی این موضوع بصورت ویژه پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه زمین برای خرید اطراف مرکز شهر است تصریح کرد: در طرح نهضت ملی استان 14 هزار واحد در حال اجرا داریم 7 هزار واحد روستایی در شهرهای بالای بیست هزار نفری داریم که در مجموعه نسبت میانگین کشوری عقب نیستیم .

 راستا در ادامه ارائه مشکلات این مجموعه خطاب به معاون وزیر عنوان کرد: حقوق کارکنان مجموعه راه نسبت به سایر ادارت پایین است، هر چند وزارتخانه پیگیر حل این مشکل است که امیدواریم با حل این مشکل ، پرسنل با انگیزه و رغبت بیشتری خدمت کنند.

این مسوول گفت: در استان 40 درصد اعتبارات مربوط به پروژه های راه و شهرسازی است ولی در پرداخت‌ها و حقوق‌ها ما پایین تر از سایر ادارات هستیم،توقع می رود پرداخت و حقوق مجموعه راه هم مثل سایر ادارات در نظر گرفته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در مواردی پیمانکاران به خاطر طلب خود حساب های اداره را مسدود می‌کنند که همین باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی در خصوص راه‌های ارتباطی در دست اجرا گفت: تکمیل راه‌های اصلی در حال اجرا هستند ولی کمبود اعتبار داریم ، پیشنهاد می‌دهیم برای تسهیل بدهی پیمانکاران اوراق بدهیم تا هم آنها به حقشان برسند و هم روند اجرایی پروژه‌ها تسریع شود .

 راستا خاطرنشان کرد: نداشتن ساختمان واحد از دیگر مطالبات ما است چرا که در حال حاضر راه و شهرسازی دارای 4 ساختمان در چهار نقطه متفاوت از شهر است که باعث اذیت و نارضایتی مردم شده است.

راستا اظهار داشت: تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج کم است که افزایش تعداد پروازها نیاز جدی مردم استان است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593288

مهمترین اخبار ایران و جهان: