نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 21:48

نقشه‌برداری رایگان ۴۰۰۰ منزل روستایی در شهرستان جازموریان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از نقشه‌برداری چهارهزار منزل روستایی به صورت رایگان در شهرستان جازموریان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به آغاز به کار قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی از هفته گذشته بیان داشت: در این اردوی جهادی بالغ بر ۴۰ تن از نقشه‌برداران و کارشناسان ادارات ثبت سراسر استان حضور یافتند که در فاز اول قریب به ۴۰۰۰ منزل روستایی به صورت رایگان نقشه‌برداری شد.

وی افزود: فعالیت این قرارگاه از شهرستان جازموریان آغاز و در ادامه، سایر مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را نیز در بر می‌گیرد و امید است با صدور اسناد مالکیت و فراهم شدن امکان اخذ تسهیلات بانکی برای اهالی، بستر توسعه کشاورزی و رشد اشتغال پایدار فراهم شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: قانون‌گذار برای اجرای حدنگاری به عنوان یک اقدام فرادستگاهی تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف اجرایی مشخص نموده و پیشبرد حداکثری آن منوط به همکاری کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات و کارگروه‌هایی با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل شده تا با ایجاد هم‌افزایی، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سنددار شدن متر به متر اراضی و املاک، در اسرع وقت محقق شود

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591688

مهمترین اخبار ایران و جهان: