نیوز سیتی!
09 خرداد 1401 - 08:53

حل مشکل کمبود نیروی کار در سنگاپور با ربات‌ها

کسب‌وکارها در سنگاپور پس از تلاش ناکام برای یافتن کارکنان تازه در طول همه‌گیری کرونا، به طور فزاینده‌ای به استقرار ربات‌ها برای کمک به انجام طیف وسیعی از وظایف روی آورده اند. به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، امروزه از ربات ها در سنگاپور برای انجام اقدامات مختلفی استفاده می شود که از بررسی مکان‌های ساخت‌وساز تا پذیرایی و اسکن قفسه‌های کتاب در کتابخانه ها را دربر می گیرد. مهار کرونا سرعت پذیرش فناوری و اتوماسیون توسط شرکت ها را تسریع کرده، زیرا سنگاپور به شدت به کارگران خارجی متکی است، اما تعداد آنها پس از شیوع کرونا بین دسامبر 2019 تا سپتامبر 2021 به میزان 235700 نفر کاهش یافت. در یک مرکز عمرانی ساختمانی در سنگاپور، یک ربات چهار پا به نام "اسپات" که توسط شرکت آمریکایی بوستون داینامیکس ساخته شده، بخش هایی از گل و سنگ را اسکن می کند تا پیشرفت کار را بررسی کند و داده ها را به اتاق کنترل شرکت ساخت و ساز گامون بازگردانده است. مایکل اوکانل، مدیر کل این شرکت می گوید استفاده از اسپات به جای دو کارمند انسانی که قبلاً برای انجام کار به صورت دستی نیاز بود، منجر به صرفه جویی شده است. اوکانل، که معتقد است کمبود نیروی کار در صنعت که به دلیل همه‌گیری کرونا تشدید شده، می‌گوید: «جایگزینی ربات به جای نیروی انسانی در حال افزایش است. در همین حال، کتابخانه ملی سنگاپور دو ربات قفسه‌خوان معرفی کرده که می‌توانند برچسب‌های 100000 کتاب یا حدود 30 درصد از مجموعه کتب موجود را در روز اسکن کنند. لی یی فوانگ، دستیار مدیر هیئت کتابخانه ملی، گفت: «کارکنان نیازی به خواندن شماره یک به یک داده ها را در هر قفسه ندارند، و این امر زمان انجام این کار فشرده را کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک در سال 2021، به ازای هر 10000 کارمند در صنعت تولید در سنگاپور 605 ربات نصب شده  که پس از رقم 932 در کره جنوبی دومین عدد در سطح جهان است. ربات‌ها همچنین برای انجام کارهایی که مستلزم روبرویی با مشتری است، مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوری که در بیش از 30 ایستگاه متروی سنگاپور، ربات‌ها برای مسافران قهوه درست می‌کنند. کیت تان، مدیر اجرایی Crown Digital که ربات باریستا را ساخته، می‌گوید این ربات به حل "بزرگترین مشکل" در صنعت غذا و نوشیدنی – یعنی یافتن کارمندان - کمک می کند و همچنین موقعیت هایی با درآمد خوب ایجاد می کند تا به خودکارسازی این بخش کمک کند. با این حال، برخی از افرادی که این خدمات را امتحان می‌کنند، همچنان مشتاق تعامل انسانی بودند. آشیش کومار مسافری که به سنگاپور آمده در حالی که یک نوشیدنی دم کرده ربات گارسون را می نوشید، گفت: "ما همیشه می خواهیم نوعی تماس انسانی داشته باشیم." انتهای پیام/
منبع: فارس
شناسه خبر: 346488

مهمترین اخبار ایران و جهان: