نیوز سیتی!
19 آذر 1401 - 14:33

خط ویژه| BBC نگران خشمگین شدن مردم شد/ نگرانی مشترک اصلاح طلبان و اینترنشنال از محاکمه اوباش مسلح

چرا اصلاح طلبان، دقیقاً همصدا با رسانه‌های معاند و از جمله اینترنشنال سعودی، از محاکمه اوباش مسلح و تروریست‌ها نگران شده‌اند؟! مگر منافع مشترکی وجود دارد؟!

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

BBC نگران خشمگین شدن مردم شد!

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، رسانه‌های معاند ازجمله BBC، اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و دیگر رسانه‌های معاند با هیاهو و جنجال درباره اعدام یکی از آشوبگران به نام «محسن شکاری»، مدعی شدند که اعدام آشوبگران، منجر به ترس نشده بلکه به خشم بیشتر دامن خواهد زد.

ظاهراً بی‌بی‌سی و اینترنشنال فراموش کرده‌اند که در ماه‌های اخیر و در جریان آشوب‌ها فقط در ۴۶ حدود ۳۸ هزار دروغ منتشر کردند. از کشته سازی تا حمله نیروهای امنیتی به دانش آموزان و...در تمامی این اخبار دروغ، تولید خشم و نفرت پراکنی در مردم به‌عنوان هدف اصلی دنبال می‌شد. در این میان شبکه بی‌بی‌سی با مجموع ۶۵ درصد دروغ در صدر و اینترنشنال با مجموع ۶۴ درصد دروغ در ردیف دوم دروغ سازی و دروغ‌پراکنی قرار دارد.

 

هم‌زمان با فضاسازی رسانه‌های معاند، در این‌سو رسانه‌های اصلاح‌طلب و فعالین این طیف هم‌صدا با بی‌بی‌سی و اینترنشنال به‌حکم اعدام یکی از آشوبگران اعتراض کرده‌اند. در همین رابطه روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «نه به اعدام» نوشت: «اعدام محسن شکاری با واکنش‌های مختلف روبرو شد و بسیاری از افراد و اشخاص خواستار توقف حکم اعدام برای دیگر محکومان شدند.»

 

همچنین «الیاس حضرتی» در روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «لطفاً آرامش خود را حفظ کنید» نوشت: «اجرای حکم اعدام آقای محسن شکاری افکار عمومی را به‌شدت ملتهب کرده است. تقریباً همه فعالان سیاسی و دلسوزان کشور اتفاق‌نظر دارند که هم‌اکنون مهم‌ترین نیاز کشور «آرامش» است، بنابراین هر اقدامی که منجر به اخلال در آرامش کشور شود و -یا بدتر- موجب التهاب شود، به‌دوراز حزم و تدبیر است.  در ماه‌های اخیر کشور صحنه اعتراضات مردم در شهرهای مختلف بوده است. مسئولان کشور هم ‌بارها گفته‌اند که حاضر به شنیدن اعتراض مردم هستند به شرطی که وضعیت به آرامش برسد. حال که اعتراضات خیابانی فروکش کرده و شرایط برای شنیدن حرف مردم -علی‌القول مسئولان- فراهم آمده است، این سؤال مطرح می‌شود که اعدام آقای محسن شکاری آیا به آرامش کشور کمک می‌کند یا نه؟»

 

«علی شکوری راد» سخنگوی جبهه اصلاحات و عضو حزب اتحاد ملت نیز در مطلبی نوشت: «گفته بودیم: اعدام نکنید، ریختن بنزین بر آتش است. خام خیالانه اراده خود را به رخ مردم به ستوه آمده و خشمگین کشیدید اما خودی‌هایتان را هم منفعل کردید. پس از مهسا امینی اینک نام محسن شکاری پرآوازه و رمز همدلی و اتحاد معترضین شد. خود کرده را تدبیر نیست. همان کِشته خویشتن بِدروید.»

 

در پاسخ به این فضاسازی مشترک باید گفت که نیازی به نگرانی بی‌بی‌سی و اینترنشنال و همچنین نیازی به نگرانی امثال شکوری راد (از دستگیرشدگان فتنه ۸۸) و دیگر هم‌قطاران وی نیست، جمهوری اسلامی به دنبال این نیست که مردم را بترساند، بلکه این مطالبه آحاد جامعه برای برخورد قاطع با اوباش و آشوبگران مسلح و قمه‌کش‌ها است. جمهوری اسلامی بی‌تفاوت از جوسازی‌ها، کار صحیح را انجام می‌دهد و آن چیزی نیست جز اجرای دقیق قانون درباره اوباش مسلح و قمه‌کش.

 

نگرانی مشترک اصلاح طلبان و اینترنشنال از محاکمه اوباش مسلح

اخیراً شورای به اصطلاح حقوق بشر سازمان ملل در اقدامی مغرضانه و خصمانه و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که براساس بندی از آن، یک کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره اغتشاشات در ایران تشکیل می‌شود.

در ادامه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام خصمانه گفت: «استفاده عجولانه از سازوکارهای حقوق بشری و استفاده ابزاری از چنین سازوکارهایی علیه کشورهای مستقل مردود و محکوم است و هیچ کمکی به پیشبرد حقوق بشر نخواهد کرد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط به مسئولیت‌های ملی خودش عمل می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه همکاری با کمیته سیاسی تحت عنوان "کمیته حقیقت‌یاب" نخواهد داشت.»

 

و اما با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌های معاند، یکی از اهداف تشکیل این کمیته به اصطلاح حقیقت یاب، ممانعت از اجرای حکم آشوبگران مسلح است. چرا که اگر اغتشاشگرانی که به جرم قتل عمد و یا افساد فی الارض و یا محاربه به اشد مجازات و از جمله به اعدام محکوم شوند، این مسئله شوک بزرگی به بدنه آشوبگران وارد می‌کند و بساط جریان معاند نیز کساد خواهد شد.

با اینحال، علیرغم مطالبه آحاد جامعه- با گرایش‌های سیاسی مختلف- درباره لزوم محاکمه و اشد مجازات برای اوباش مسلح و تروریست‌ها، اما جریان اصلاح طلب ضمن تطهیر اوباش و تروریست‌ها، در اجرای روند قضایی درخصوص این افراد تشکیک ایجاد می‌کند.

در همین رابطه روزنامه سازندگی- ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «کمیته مستقل» نوشت: «جنبش اعتراضی اخیر با مرگ مهسا امینی در تاریخ 25 شهریور 1401 آغاز شد. هر چند گرفتارانِ توهم توطئه کوشیدند آن را یک رخداد برنامه ریزی شده جلوه دهند و اینقدر از تاریخ اطلاع ندارند که برخی از بزرگ‌ترین وقایع نیز از کوچک‌ترین حوادث آغاز شده‌اند...پس از درگذشت مهسا، موج مدنی قدرتمندی شکل گرفت.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «متهمی به جرم آتش زدن سطل زباله محکوم به محاربه شده است...بدون شک اگر در خود ایران هیات مستقلی تشکیل می‌شد که حتی رأی به ضرر حکومت می‌داد، به حکم آیه ۱۳۵ سوره نساء در این صورت جامعه هم استقبال می‌کرد و نتایج مطلوبی داشت.»

در ادامه این مطلب آمده است: «وزیر کشور (درباره ترکیب کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حوادث اخیر کشور) می‌گوید:"در کمیته حقیقت یاب حوادث اخیر، اغتشاشگران نمی‌توانند نماینده خاصی داشته باشند. معترضان نیز نماینده خاصی ندارند؛ ضمن اینکه بیشتر با اغتشاش مواجه بودیم تا اعتراض...بحث سیاسی نبوده...اغتشاشی بوده است."»

سازندگی در ادامه نوشت: «کمیته حقیقت یاب موردنظر وزیر کشور، دادگاهی است که فقط مدعی در آن حضور دارد و احتمالاً حاصلی جز تعمیق تضادها و شکاف‌ها در پی نخواهد داشت.»

سؤال اینجاست که چرا اصلاح طلبان، دقیقاً همصدا با رسانه‌های معاند و از جمله اینترنشنال سعودی، از محاکمه اوباش مسلح و تروریست‌ها نگران شده‌اند؟! مگر منافع مشترکی وجود دارد؟!

 

روحیه دادن روزنامه کرباسچی به اسرائیل، همزمان با حواشی جام جهانی

این روزها جام جهانی فوتبال در قطر به نمایشگاهی بزرگ علیه رژیم اسرائیل تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که برخی کارشناسان از فلسطین با عنوان «غایب پیروز جام جهانی» نام می‌برند. نمایش پرچم اسرائیل توسط بازیکنان در وسط زمین؛ شعارهایی در حمایت از فلسطین توسط هواداران در ورزشگاه و واکنش تند هواداران به رسانه‌ها و گزارشگران اسرائیلی در حاشیه جام جهانی، از جمله مصادیق جو ضداسرائیلی در قطر است.

در همین زمینه «میدل ایست» در گزارشی نوشت: «جو و فضای پررنگ حمایت از فلسطین در حاشیه برگزاری جام‌جهانی، پیام مهمی به سیاستمداران عرب دارد و نشان دهنده رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان مردم عرب است.»

«ریاض منصور» سفیر و ناظر دائمی فلسطین در سازمان ملل، گفت: «جام‌جهانی ضربه قاطعی به توهمات رژیم صهیونیستی پس از ایجاد فضای حامی فلسطین در این مسابقات وارد کرده است. برنده این جام‌جهانی از قبل مشخص شده است، پرچم فلسطین توسط مردم از هر گوشه جهان عرب و سایر نقاط جهان حمل می‌شود و این پیام بزرگی دارد.»

حمایت از فلسطین در جام‌جهانی در شرایطی است که در سوی دیگر اسرائیلی‌هایی که به دوحه آمده‌اند، تحت فشار سنگینی هستند و طرد می‌شوند.

 

و اما همزمان با وضعیت اسفبار رژیم اسرائیل در جریان جام جهانی فوتبال در قطر، روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- در مطلبی با عنوان «در حاشیه سیاست نانوشته ممنوعیت رقابت ورزشکاران ایران واسرائیل» نوشت: «دیپلماسی ورزشی ایران در مقابل اسرائیل نشانه‌ای از صداقت و شجاعت در خود ندارد. سیاستی هزینه‌زا که منتقدان آن در سال‌های گذشته بیشتر و بیشتر شده‌اند. چون براساس تجربه‌های قبلی، سازمان‌های مسئول در شرایط محرومیت، ورزشکاران را تنها گذاشته‌اند و هیچ حمایتی  صورت نداده‌اند. سیاستی که اشک و آه ورزشکاران را در پی داشته است. چنین تصمیم‌هایی جز فریب و ریا چیز دیگری نیست و در نهایت کسی که هزینه می‌دهد ورزشکار است و نه سیاستمداران و تصمیم گیرندگان اصلی.»

 

این مطلب تأمل برانگیز، این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که گویا بخشی از جریان اصلاح طلب در پی روحیه دادن به اسرائیل به دلیل وضعیت اسف بار این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی و منطقه غرب آسیا و همچنین وضعیت بغرنج در حاشیه جام جهانی است. بی دلیل نبود که طیف تندرو اصلاح طلب در فتنه ۸۸، لقب «سرمایه‌های اسرائیل» را از سران رژیم صهیونیستی دریافت کردند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 903482

مهمترین اخبار ایران و جهان: