نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 13:28

کرونا بر شاخص‌های بهداشتی سایه انداخت

بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دوران مبارزه با کرونا بر بعضی از شاخص‌های بهداشتی که جزو افتخارات نظام سلامت ما است، سایه انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی برنامه حذف مالاریا که با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرق کشور برگزار شد افزود: یکی از این افتخارات مبارزه با بیماری مالاریا است که باید مراقب بود عقب‌گرد نداشته باشد.

وی گفت: متأسفانه بعضی از شاخص‌های بهداشتی ما در مدت کرونا تحت تأثیر قرار گرفته که البته منحصر به کشور ما نیست و یک مشکل بین‌المللی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ذکر خاطره‌ای از یکی از بیماریاب‌های پیشکسوت مالاریا که در حین مأموریت مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود گفت: استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان می‌تواند راهنمای ما در ادامه مسیر باشد.

برجوئی‌فرد اظهار داشت: برگزاری این نشست‌های هم‌اندیشی با حضور متخصصان و پیشکسوتان عرصه مبارزه با مالاریا یعنی جمع سال‌هایی که هر کدام از این افراد در راه مبارزه با این بیماری تلاش کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه در گفتن نواقص و مشکلات باید صریح و صادق باشیم خاطرنشان کرد: در نظام سلامت ما دو دهه‌ای است که فضای درمانی بر بهداشت غلبه پیدا کرده است و دوران کرونا اهمیت بهداشت را بیش‌ازپیش به ما نشان داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 930238

مهمترین اخبار ایران و جهان: