نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 14:21

اولویت تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با ویلا و بناهای مجلل است

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز باید عدالت برقرار شده و اولویت با ساخت و سازهای غیرمجاز و مجللی باشد که اشخاص مرفه برای تفریحات خود ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در نشست هم اندیشی پیرامون پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: یقیناً تشکیل جلسات و نشست‌ها ضرورت دارد، اما آنچه بیشتر حائز اهمیت است اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این نشست‌ها است و باید با بیان انتقادات سازنده؛ ایرادات، نواقص و کاستی‌ها مرتفع شود.

وی افزود: در حوزه پیشگیری و اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات خوب و قابل تقدیری در استان صورت پذیرفته است، اما رضایتمندی کامل حاصل نشده و باید تلاش‌ها در این حوزه بیشتر شود، تا شاهد این حجم از ساخت و ساز غیرمجاز نباشیم.

مقام ارشد قضائی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای تخریب و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز طی سال گذشته، استان قزوین رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و این نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه دستگاه‌ها و نهاهای متولی و مرتبط است و امیدواریم در سال جاری نیز نتیجه اقدامات مثمر ثمر واقع شود.

شعبانی تاکید کرد: در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز باید عدالت برقرار شود و باید اولویت با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و مجللی باشد که اشخاص مرفه برای تفریحات خود ایجاد کرده و در کنار آنها باید قانون نسبت به اتاقک‌های غیرمجاز نیز اجرایی شود و بدون شک عدم رعایت عدالت در تخریب‌ها نیز می‌تواند موجب نارضایتی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خاتمه اعلام داشت: اقدام در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ نسبت به تشکیل پرونده قضائی راهکار بهتری است و آثار آن با صدور احکام قضائی قابل قیاس نیست و این موضوع باید در راستای اقدامات پیشگیرانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از این ظرفیت قانونی نباید اجازه داد ساخت و ساز غیرمجاز شکل گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906238

مهمترین اخبار ایران و جهان: