نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 18:54

ستاد انسداد مبادی بی سوادی در استان بوشهر تشکیل شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ستاد انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر با تأکید بر تشکیل مستمر نشست‌های این شورا اظهار داشت: اجرایی شدن ستاد انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرستان‌ها ضرورت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: ستاد انسداد مبادی بی‌سوادی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تشکیل شود تا زمینه شناسایی افراد بی سواد و جذب آنان در کلاس‌های آموزشی فراهم شود.

وی گفت: باید با همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی، اداری کشوری و لشکری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و صدا و سیما افراد بی‌سواد شناسایی و در کلاس‌های سوادآموزی جذب شوند.

اجرای طرح‌های فرهنگی

پورات اضافه کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی اصلی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی برای پشتیبانی، نظارت و نحو اجرا طرح‌های سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی است و همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید در کنار هم قرار بگیرند تا برنامه‌های مصوب این شورا به سرعت اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر معرفی یک رابط سوادآموز از دستگاه‌های مختلف در آموزش و پرورش، گفت: پیگیری اشتغال‌زایی سوادآموزان در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی و کارآفرینی یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های فرهنگی برای جذب افراد بی‌سواد در کلاس‌های سوادآموزی گفت: از ظرفیت گروه‌های جهادی برای شناسایی افراد بی‌سواد و جذب آنان در کلاس آموزشی استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933538

مهمترین اخبار ایران و جهان: