نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 15:40

جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق واقعی زنان است/منشور ملل متحد قربانی اهداف شیطانی آمریکا شده است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق واقعی زنان بوده و با استفاده از فرهنگ چند هزار ساله غنی ایرانی و آموزه‌های متعالی اسلام، حمایت از کرامت ذاتی زنان را جز اولویت‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس حجت الاسلام سید حسین حسینی، امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته این شهرستان که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد الغدیر فاز ۴ پردیس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان خبیث ما هم در بحث امنیت و هم در بحث معیشت تمام تلاش خود را می‌کنند تا این دو نعمت را بگیرند و در این اقدامات دو دشمن خبیث یعنی آمریکا و اسرائیل سهم بالایی در اغتشاشات اخیر داشتند.

وی گفت: راهبرد «مرگ با هزار خنجر و هزار زخم» توسط رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر اجرا شد و تلاش داشتند مردم ایران به جان هم بی‌افتند و عملیات ترور و خرابکاری نیز به‌عنوان مکمل آن، اجرا شود.

امام جمعه پردیس افزود: طبق راهبرد صهیونیست‌ها، باید به‌قدری به مردم ایران فشار وارد شود که آنها در دو جبهه وارد مخاصمه و جنگ شوند؛ جنگ با حاکمیت و مخاصمه با خودشان و میخواستند ایران چنان درگیر مسائل و بحران‌های داخلی شود که بالاجبار فعالیت‌های هسته‌ای و حمایت از محور مقاومت و به تعبیر رژیم صهیونیستی، گروه‌های نیابتی را فراموش کند. 

حجت الاسلام حسینی با بیان آنکه نتانیاهو در بحران دولت‌سازی گرفتار شده است، ابراز کرد: شواهد و قرائن نشان می‌دهد آمریکا پیش و بیش از آنکه نگران تهدیدات فضایی و موشکی از ناحیه شرق آسیا باشد، از جانب پیشرفت‌های موشکی ایران دغدغه دارد.

وی ادامه داد: اعلام خبر دستیابی ایران به فناوری ساخت موشک‌های هایپرسونیک اتفاقی است که همه محاسبات آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده و تمام این‌ها به این خاطر است که با ایران قوی که امنیت را در ایران و در منطقه برقرار کرد، مقابله کنند.

امام جمعه پردیس با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به عربستان و عقد قراردادها و توافقاتی با یکدیگر، عنوان کرد: بیانیه مشترکی که بین چین و کشورهای عربی درباره جزایر سه گانه صادر شد، یک نقطه سیاه و نمره منفی در کارنامه‌شان بود و به تناسب یک بیانیه نیز با قاطعیت با او برخورد کرده‌ایم که جزایر سه گانه ایرانی خلیج‌ فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی ایران است و هیچ‌گاه از تمامیت اراضی خود کوتاه نیامده‌ایم و کوتاه نخواهیم آمد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: برخی می‌گویند «ایران از شریک راهبردی خودش رودست خورده است» اما ایران انقلابی در روابط خود با کشورها، بر اساس تقسیم این کشورها به خصم، حریف، رقیب، شریک و متحد مراتبی قائل است.

وی تصریح کرد: خصم یعنی آمریکا و انگلیس که مواجه ایران با آمریکا عدم مذاکره و قطع روابط است اما با انگلیس چنین نیست، حریف یعنی عربستان و امارات، رقیب یعنی ترکیه، شریک یعنی روسیه و چین که نوع روابط ما با این دو کشور یکسان نیست.

امام جمعه پردیس افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با چین همواره بر پایه همکاری و منافع مشترک بوده و هیچ‌گاه مناسبات دو کشور به سطح همکاری‌های راهبردی نرسیده است، بر این اساس القاء عامدانه این گزاره نادرست که ایران از شریک راهبردی خود رودست خورده، رفتاری دور از حقیقت و انصاف است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به لغو عضویت ایران در کمیسیون «مقام زن» سازمان ملل، خاطرنشان کرد: منشور ملل متحد، قربانی اهداف شیطانی آمریکا شده و در ادامه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، ایالات متحده روز چهارشنبه 23 آذر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل مبنی بر لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن به رأی گذاشت و تصویب شد.

وی ادامه داد: این جلسه در حالی توسط بانیان اصلی آن یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه برگزار شد که خود به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق زنان در دنیا شناخته می‌شوند.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: این منشور توسط کسانی به تصویب رسیده که حقوق و کرامت انسانی دختران و زنان را در قالب عقیم‌سازی اجباری زنان معلول، مهاجر و نژاد خاص با هدف اصلاح نژادی، افزایش خشونت خانگی، قتل زنان در اروپا، نقض سیستماتیک حقوق زنان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل، نقض حقوق زنان رنگین‌پوست، افزایش قاچاق دختران و زنان به کشورهای غربی با هدف سوءاستفاده و بهره‌کشی جنسی و غیره را نقض می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: اما جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق واقعی زنان است و با استفاده از فرهنگ چند هزار ساله غنی ایرانی و آموزه‌های متعالی اسلام، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی حمایت از کرامت ذاتی زنان و نیل به عدالت جنسیتی را جزء اولویت‌های خود قرار داده است و به طور خاص از حقوق زنان و کودکان حمایت کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 914182

مهمترین اخبار ایران و جهان: