نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 15:13

شیوع آبله میمونی و سرخک در کرمانشاه تکذیب شد/ بیماری HFMD جدید نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شیوع آبله میمونی و سرخک در کرمانشاه صحت ندارد و تنها تعداد اندکی از دانش‌آموزان مبتلا به بیماری خودمحدودشونده HFMD مبتلا شده‌اند.

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به شیوع بیماری HFMD در تعداد کمی از مدارس ابتدایی استان اظهار داشت: عامل این بیماری ویروس است و دست، پا و دهان را درگیر می‌کند اما نگرانی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیماری ویروسی دست، پا و دهان که به صورت بثورات جلدی خود را نشان می‌دهد بعد از هفت تا 10 روز بهبود پیدا می‌کند عنوان کرد: این بیماری از گذشته وجود داشته و سال‌های گذشته نیز دانش‌آموزانی مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این بیماری خودمحدودشونده است و به خودی خود بهبود پیدا می‌کند گفت: والدین نگران این موضوع نباشند زیرا این بیماری طی مدت یک هفته تا 10 روز بهبود پیدا می‌کند.

وی افزود: شایعاتی مبنی بر اینکه این بیماری آبله میمونی یا سرخک است، وجود دارد، اما براساس آزمایشات انجام شده با قاطعیت می‌توان گفت این موضوع شایعه است و شیوع آبله میمونی و سرخک صحت ندارد.

از والدین و فرزندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده علائم از رفتن دانش‌آموزان به مدرسه جلوگیری کنند زیرا راه انتقال این بیماری از طریق ترشحات بثورات یا بزاق دهان است و سرایت بالایی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: مربیان در جریان هستند و هیچ غیبتی برای دانش‌آموزان مبتلا در نظر گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 932938

مهمترین اخبار ایران و جهان: