نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 20:00

مراسم بزرگداشت حاج قاسم در همه محلات گلستان برگزار می شود

گرگان- رئیس هیئات مذهبی گرگان گفت: مراسم بزرگداشت حاج قاسم بسیار پرشور و در تمام هیئات محلات و روستاهای گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علیخانی بعد از ظهر سه شنبه در همایش مجمع خادمین اهل بیت گرگان اظهار کرد: ما خادمین اهل بیت رزق و روزی سال خود از ایام فاطمیه می‌گیریم.

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان افزود: خطبه جامع و کامل فدکیه که حضرت زهرا (س) قرائت کردند منشور امت اسلام بعد از رحلت پیامبر (ص) است.

وی گفت: خطبه فدکیه جامع‌ترین خطبه به یادگار مانده از دختر گرامی پیامبر است که به معاد، توحید و وظیفه اجتماعی ما بعد از پیامبر (ص) اشاره دارد.

علیخانی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در این خطبه به چهار مقوله مهم که شامل عمل به دین (انجام واجبات)، امر به معروف و نهی از منکر، حمل دین، امانتداری و تبلیغ اسلام است، پرداخته است.

وی با بیان اینکه همه ما عمل به دین و قرآن را می‌دانیم ولی حمل قرآن و دین را کمتر شنیده‌ایم، گفت: در کلام امام خمینی (ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد اشاره به حمل دین به دست نامحرمان دارد.

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان گفت: شهدا و رزمندگان بدون هیچ گونه مزد و تنها به عشق عمل به دستورات الهی در به ثمر رساندن انقلاب تلاش کردند و در حمل دین نقش ایفا کردند.

علیخانی تصریح کرد: آیین بزرگداشت شهید سلیمانی سال گذشته با شکوه هرچه تمام تر در گلستان برگزار شد و امسال هم بزرگداشت شهید سلیمانی در همه هیئات مذهبی در تمام محلات و روستاها برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 923182

مهمترین اخبار ایران و جهان: