نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 10:16

افتتاح دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه/ جذب دانشجویان خارجی تسهیل می‌شود

دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دفتر امور کنسولی دانشجویان اتباع خارجی در دانشگاه رازی امروز با حضور رحیمی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  و مسؤولین استانی افتتاح شد

حمزه سلیمانی، مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق، گفت: این همجواری، کرمانشاه را از بسیاری استان‌ها متمایز و ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله در حوزه همکاری‌های علمی و آموزشی برای غرب کشور ایجاد کرده است.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه افزود: جذب و پذیرش دانشجویان اتباع خارجی سال‌هاست در دانشگاه‌های استان انجام می‌شودف ولی تا رسیدن به جایگاه اصلی هدف دانشگاه‌های استان که همان بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها است، هنوز فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که دانشگاه‌های استان کرمانشاه را به جایگاه بین‌المللی‌سازی می‌رساند بحث روان‌سازی جذب و پذیرش دانشجویان اتباع خارجی است که متأسفانه تاکنون به شایستگی از این ظرفیت استفاده نشده، اما خوشبختانه اکنون اداره امور کنسولی با همکاری دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و انتظامی در دانشگاه رازی راه‌اندازی شده که تمام امور مربوط به روادید و اقامت دانشجویان خارجی را انجام خواهد داد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 919282

مهمترین اخبار ایران و جهان: