نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 22:22

احداث ۱۵ هکتار گلخانه جدید در دستور جهاد کشاورزی استان قزوین

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احداث ۱۵ هکتار گلخانه جدید با هدف توسعه گلخانه‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی شب دوشنبه شب در جلسه ستاد گلخانه‌های استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان قزوین ۸۰ هکتار است و ۱۵ هکتار نیز در دست ساخت قرار دارد که بیشترین بخش آن متعلق به شهرستانم آبیک است.

وی اضافه کرد: روند توسعه گلخانه‌ها در استان قزوین باید متمرکز باشد و سطح زیر کشت سبزی و صیفی به شهرک‌های گلخانه‌ای تبدیل شود.

این مسئول همچنین به کمبود منابع آبی در استان پرداخت و اظهار داشت: برای توسعه گلخانه‌ها منابع آبی جدیدی در کار نیست و باید با مدیریت منابع آبی و الگوی کشت به این مهم دست یافت.

عطایی مهم‌ترین موضوع در راستای توسعه گلخانه‌ها را صلاحیت متقاضیان دانست و گفت: بهتر است کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و بانک کشاورزی به بررسی صلاحیت متقاضیان اقدام کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: احداث سازه محکم و اطمینان در ساخت گلخانه‌ها بسبار حائز اهمیت است و کارشناسان سازمان باید از مرحله طراحی تا اجرا بر این مهم اهتمام داشته باشند.

عطایی یادآور شد: مشکلات شهرک گلخانه نودهک باید هرچه سریع‌تر برطرف شود تا بتوانیم توسعه گلخانه‌ها را در استان به بهترین شکل ممکن رقم بزنیم. ش

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036938

مهمترین اخبار ایران و جهان: