نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 12:33

مادران باردار در مناطق زلزله زده خوی دارای کمپ اختصاصی می‌شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از ایجاد کمپ اختصاصی ویژه اسکان مادران باردار در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نیر الهامی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت:تجارب زلزله‌های مختلف، ضرورت توجه به نیازهای زنان باردار و  اعزام گروه‌های آموزش دیده به منطقه و تمرکز بیشتر بر مسایل آنها را به منظـور یاری رسانی و ابراز همدلی با این گروه از آسیب دیدگان دو چندان کرده است

وی ادامه داد: به همین منظور ایجاد کمپ اسکان مخصوص بانوان باردار در مناطق زلزله زده خوی در دستور کار قرار گرفت.

الهامی با بیان اینکه، از آنجایی که زنان از گروه‌های آسیب پذیر در حوادث به شمار می‌روند گفت: این قشر جامعه باید پس از وقوع بلایای طبیعی از کمک‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی  به لزوم حمایت‌های روانی و اجتماعی از زنان باردار و دیگر مادران، زلزله زده خوی اشاره کرد و گفت: آگاهی از شیوه‌های مناسب مقابله با بحران می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع بحران در میان این گروه حساس از جامعه شود؛ بنابراین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خوی تعدادی از روانشناسان مجرب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه بیش از ۲۰۰ مادر باردار در مناطق زلزله زده خوی شناسایی شده است که قرار است با رضایت خود در کمپ‌های اختصاصی ویژه زنان باردار در خوی اسکان داده شوند.

وی هدف از راه اندازی این کمپ‌ها را رسیدگی بهتر به مادران باردار از لحاظ پزشکی، درمانی و تغذیه‌ای و روانشناسی عنوان کرد و گفت: مادران باردار می‌توانند برای استفاده از این خدمات به کمپ‌های ویژه اسکان مادران باردار در خوی مراجعه کرده و در این کمپ‌ها اسکان یابند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033738

مهمترین اخبار ایران و جهان: