نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 14:40

مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش جدی کنند

ورامین- امام جمعه موقت ورامین وضعیت اقتصادی فعلی را آزاردهنده دانست و خواستار اقدام جدی و تلاش مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم همیشه در صحنه کشورمان به ویژه مردم ورامین گفت: راهپیمایی ورامین در ۲۲ بهمن کم نظیر بود، باید از مردم تشکر شود.

وی با بیان اینکه گزارش‌های متعددی که از ورامین و مناطق مختلف کشور به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر واصل شده، بیانگر حضور کم نظیر مردم شهرها و روستاهای سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است، افزود: طبق آمار مستند ارائه شده مردم حماسه‌ای بزرگ و ستودنی خلق کردند و مقام معظم رهبری در برابر مردم ایران اظهار تعظیم فرمودند.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از خطبه‌های خود وضعیت فرهنگی این شهر را مطلوب ندانست و گفت: متأسفانه وضعیت فرهنگی شهر توسط عده‌ای مخدوش شده است، باید مردم با محوریت مساجد با تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر خودشان تلاش کنند.

وی نقش مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج در این زمینه را بسیار تأثیرگذار قلمداد کرد و افزود: اهمیت مسائل فرهنگی تا جایی است، که می‌بینیم، امروز دشمنان برای ضربه به نظام بر آن تمرکز کرده و از همه ابزارها به ویژه رسانه برای این امر استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه ورامین گفت: وضعیت فرهنگی در کشور و نیز شهر مذهبی و فرهنگی ورامین مطلوب و زیبنده جامعه اسلامی نیست و ضعف‌ها و نقص‌های فراوانی دارد که امیدواریم جبران شود تا فضای مطلوب و متناسب با جامعه منتسب به اهل بیت (ع) را داشته باشیم.

قدوسی نژاد سپس ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس جمهور و سفر ارزشمند وی به چین گفت: قطعاً در بلند مدت شاهد آثار این سفر خواهیم بود، اما وضعیت فعلی اقتصادی مردم آزار دهنده است و می‌بایست، مسئولان اقدام جدی در این زمینه داشته باشند، مسئولان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند.

وی سپس عید مبعث را از اعیاد بزرگ مسلمین دانست و گفت: خداوند به وسیله بعثت پیامبر (ص) بشریت را از ظلمت‌ها نجات داد و انقلاب اسلامی به رهبری امام نیز با همان اهداف پیامبر جهت مبارزه با استکبار و نجات مردم از ظلم طاغوت شکل گرفت و هم اکنون نیز به رهبری مقام معظم رهبری همین راه مبارک ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041838

مهمترین اخبار ایران و جهان: