نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 07:28

تکلیف ابربدهکاران بانکی گلستان مشخص شود/ جدیت در وصول مطالبات

گرگان- استاندار گلستان با تاکید بر پیگیری وصول مطالبات معوق بانک‌های استان، گفت: تکلیف ابر بدهکاران بانکی گلستان هر چه سریع تر مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های گلستان اظهار کرد: مدیرکل اقتصادی و دارایی با قدرت بیشتر موضوع استقرار نماینده بانک مرکزی در استان را پیگیری کند و این یکی از ملزومات مهمی است که باید هرچه زودتر تکلیف آن مشخص شود.

استاندار گلستان افزود: شرایط برخی از واحدهای اقتصادی به سمتی پیش رفته بود که مجبور به تعدیل نیرو و حتی تعطیلی واحدهای تولیدی بودند؛ در دولت سیزدهم با همکاری بانک‌های استان گلستان اتفاقات بسیار خوبی برای این واحدهای تولیدی رقم خورد و باعث جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروها شده است

وی افزود: مواردی مثل تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و انتظار داریم مدیران بانک‌ها با قلب و روح و اعتقادشان این اقدامات را با سرعت و قدرت انجام دهند.

زنگانه ادامه داد: در یک برنامه‌ریزی مناسب، بازگشت مطالبات بانکی هم با جدیت دنبال شود و بخصوص تکلیف ابر بدهکاران بانکی هرچه زودتر مشخص شود.

استاندار گلستان گفت: خروج منابع بانکی توسط بانک‌های خصوصی پسندیده نیست و باید با یک راهکار مناسب این منابع در استان حفظ شود چون این منابع حق مردم استان گلستان است.

وی افزود: اقتصاد ما بانک محور است و اگر بانک‌ها صدمه ببینند قطعاً بخش مهمی از اقتصاد آسیب خواهد دید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093882

مهمترین اخبار ایران و جهان: