نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 12:43

توزیع ۱۳ میلیارد ریال سبد حمایتی بین نیازمندان قزوین

قزوین- مدیر یک موسسه خیریه در قزوین با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ و ۶۲۰ میلیون ریال سبد کالای حمایتی در قزوین توزیع شده است، گفت: این کمک‌ها یک هزار و ۱۴۰ بسته معیشتی را شامل می‌شود.

محمد مقدم نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۱۴۰ بسته سبد کالای حمایتی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های نیازمند قزوین توزیع شده است، تاکید کرد: شناسایی مناطق محروم استان قزوین و توزیع سبد کالای حمایتی از اقداماتی است که در سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و در این مدت توانستیم با توزیع سبد کالا در این مناطق سهمی در تأمین ارزاق و نیازهای اساسی این خانوارها داشته باشیم.

وی افزود: در این مدت با شناسایی ۳۰ منطقه دارای خانواده محروم در قالب کمپین «چهارشنبه های مهربانی» هر هفته به یکی از مناطق محروم استان قزوین مراجعه و بسته‌های مختلف بین ساکنان توزیع شده است همچنین باید گفت ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌ها حدود سه میلیون ریال تخمین زده می‌شود که در سال جاری ۵۴۰ بسته در مناطق محروم استان قزوین به ارزش یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال توزیع شده است.

مدیر این مؤسسه خیریه با بیان اینکه در سال جاری تلاش کردیم تا با تشکیل پرونده از خانواده‌های با سرپرست خانم حمایت کنیم، تاکید کرد: اهدای سبد کالای حمایتی به صورت ماهیانه و مرتب برای تنظیم نیازهای معیشتی خانوار از مهم‌ترین اقدامات مادر سال جاری بوده است.

مقدم نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ خانوار به صورت دائمی تحت حمایت هستند که ماهانه سبد کالا به ارزش حدود دو میلیون تومان دریافت می‌کنند همچنین سال گذشته برای تأمین سبد کالای حمایتی این خانواده‌ها حدود ۱۲ میلیارد ریال هزینه شد.

وی بیان کرد: اجرای کمپین‌های حمایتی در زمان‌های مختلف از اقداماتی است که طی سال جاری در قزوین انجام شده است برای نمونه کمپین «یک دقیقه مهربان تر» با هدف تأمین ملزومات شب یلدا برای خانواده‌های نیازمند استان آغاز و ۱۳۰ بسته به ارزش سه میلیون ریال در مناطق محروم استان قزوین توزیع شد.

مدیر این مؤسسه خیریه افزود: به منظور تأمین لوازم‌التحریر کودکان نیازمند استان قزوین نیز از ابتدای امسال حدود ۲۱۵ پک به ارزش حدود ۷۳۰ میلیون ریال تهیه و در مناطق محروم استان قزوین توزیع شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060782

مهمترین اخبار ایران و جهان: