نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 07:47

بازدید از شاه نشین پل خواجو در نوروز امسال

اصفهان - رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان از برگزاری تور بازدید از شاه نشین پل خواجو در قالب برنامه نیم رخ طی نوروز خبر داد.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نظر دارد در قالب تور گردشگری جاذبه های کمتر دیده شده شهر اصفهان که به مثابه گنجینه‌های تاریخی این شهر می باشند را به عموم شهروندان معرفی کند.

وی افزود: تورهای گردشگری گنجینه‌های اصفهان که با عنوان «نیم‌رخ» نام‌گذاری شده است، برای اولین بار در کشور برای افراد داوطلب و خانواده‌هایشان، سانس اختصاصی بازدید در نظر گرفته است.

مساح گفت: مجموعه ای از برنامه های نیم رخ که آشنایی شهروندان و گردشگران با جاذبه های کمتر دیده شده شهر اصفهان است در نوروز آتی نیز در قالب تور گردشگری برای شهروندان و گردشگران برگزار خواهد شد.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته پنج تور گردشگری نیم رخ برگزار شد که تقاضای بسیار زیادی برای تکرار بعضی از برنامه ها وجود داشت.

وی ادامه داد: این پنج بازدید شامل بازدید از شاه نشین پل خواجو، بازدید از کوشک باغ زرشک، خانه تاریخی اژه ای ها، نیم رخ از مسجد جامع اصفهان و تکرار بازدید از شاه نشین پل خواجو بوده است.

مساح با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰ هزار نفر مخاطب از برنامه های نیم رخ طی نوروز سال آتی بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در سال جدید بازدید از دو مکان که سال گذشته مورد تقاضای مخاطبان بوده است، شامل بازدید از خانه تاریخی اژه ای ها و شاه نشین پل خواجو از دوم تا ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح لغایت ۲۱ شب در قالب برنامه نیم رخ برای مخاطبان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در برنامه نیم رخ از سایت شهروند تیکت انجام می شود، ضمن اینکه این بازدید ها بصورت رایگان انجام نخواهد شد.

وی گفت: در برنامه نیم رخ قرار است جاذبه کمتر دیده شده از اصفهان را آماده سازی کنیم و در سانس های مشخص شده مخاطبان از این جاذبه ها بازدید داشته باشند، همچنین بروشور و راهنما در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

مساح اضافه کرد: برای این برنامه هم تولید محتوای تصویری و هم تولید محتوای صوتی که پادکست است و هم تولید محتوای متنی در قالب کتاب و بروشور، آماده سازی شده است.

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شروع ثبت نام ها از هفته آینده است،

خاطرنشان کرد: در برنامه نیم رخ یک نیم رخ جدید نیز تعبیه شده است که ششمین نیم رخ بازدید از خانه تاریخی حقیقی که مربوط به دوره قاجاریه است، خواهد بود.

وی گفت: خانه تاریخی حقیقی در اختیار دانشگاه هنر است و مقرر شده با همکاری این دانشگاه درهای این بنا بر روی مخاطبان در نوروز گشوده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098438

مهمترین اخبار ایران و جهان: