نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 15:53

خط ویژه| استقبال اینترنشنال از موضع‌گیری خاتمی/ تحقیر آمریکا، از رسانه‌های غربی اصرار از رسانه‌های اصلاح‌طلب انکار

متأسفانه بخش قابل‌توجهی از جریان اصلاح‌طلب، نگاهی «ارباب‌رعیتی» به آمریکا داشته و حاضر نیست بپذیرد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است. نظمی که افول و به حاشیه رفتن آمریکا، یکی از اجزای اصلی و غیرقابل‌انکار در آن است.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال اینترنشنال از موضع‌گیری خاتمی

اینترنشنال در مطلبی با استقبال از موضع‌گیری جدید خاتمی نوشت: «محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، در پیامی نوشت که «جنایت» رخ‌داده در مدارس دخترانه قم و دیگر شهرها دل هر کسی را «خواهد لرزاند» و «شگفت اینکه نهادها و کسانی که بزرگ‌ترین مسئولیتشان نگاهبانی از جان و امنیت» است، «از کنار حادثه چنان گذشتند که گویی اتفاقی نیافتاده است».»

جریان تندرو اصلاح‌طلب همیشه در بزنگاه‌ها ضمن سانسور و تطهیر خباثت دشمن و دنباله‌های داخلی آن، این‌طور القاء می‌کنند که وضعیت فعلی، بغرنج و اسفناک است و این نتیجه قصور و تقصیر مجموعه حاکمیت است.

این طیف در ماه‌های گذشته نیز با دمیدن بر آتش آشوب و اغتشاش، به‌هیچ‌عنوان از تروریست‌ها و اوباش داعشی و اغتشاشگران مسلح اعلام برائت نکرده و جنایات آنان را محکوم نکردند.

 

در ماه‌های گذشته، اشرار مسلح اقدامات جنایت آمیزی از جمله شکنجه طلبه بسیجی، آتش زدن منزل مردم در شرایطی که زنان و کودکان در آن حضور داشتند، بی حرمتی نسبت به زنان محجبه، پاره کردن گلوی پلیس، حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، حمله تروریستی در ایذه و...را مرتکب شده و آسایش و آرامش را از مردم گرفتند، اما طیف تندرو اصلاح‌طلب هیچگاه این جنایت‌ها را محکوم نکرده و نسبت به خباثت دشمن موضع‌گیری نکرد.

ادعای خاتمی درباره قصور و تقصیر نهادهای امنیتی در ماجرای مسمویت در مدارس نیز در حالی است که در روزهای گذشته وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مأمورین این وزارتخانه از نخستین اتفاقات روی داده در شهر مقدس قم وارد میدان شده و تحقیقات لازم را آغاز کرده و همین بررسی‌ها، مبنای ورود برخی دیگر از دستگاه‌های مرتبط به موضوع شدند. سپس و به موازات تکرار رویدادهای مشابه، به تمرکز هر چه بیشتر حول این موضوع و گسترش دامنه تحقیقات پرداختند. اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده‌اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد.» همچنین در بیانیه اخیر وزارت کشور تاکید شده است که 100 نفر در ماجرای مسمومیت در مدارس بازداشت شده‌اند.

یک سؤال؛ چرا اظهارات خاتمی همواره استقبال ویژه رسانه‌های بیگانه و از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال را در پی دارد؟! چرا دشمن با ذوق زدگی اظهارات امثال خاتمی را بازنشر داده و به ان ضریب می‌دهد؟!

 

تحقیر آمریکا، از رسانه‌های غربی اصرار از رسانه‌های اصلاح‌طلب انکار

توافق اخیر ایران و عربستان، نمایش تحقیر آمریکا در منطقه غرب آسیا بود. در همین رابطه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: «توافق ایران و عربستان، واشنگتن را به حاشیه می‌راند و اسرائیل درمی‌یابد که امیدهایش به تشکیل یک ائتلاف ضدایرانی با عربستان سعودی، آشکارا نقش بر آب می‌شود.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «آمریکایی‌ها، که برای سه چهارم یک قرن، بازیگران کانونی خاورمیانه (غرب آسیا) بودند و همیشه در چنین مواردی در اتاق حضور داشتند، اکنون خود را در حاشیه می‌بینند آن هم در لحظه یک تحول چشمگیر.»

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز در گزارشی با محور توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دوجانبه تأکید کرد که توهمات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف اسرائیلی-سُنی با هدف متوقف کردن ایران در حال از بین رفتن است.

همچنین رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در مطلبی نوشت: «توافق ایران و عربستان پیش از هر چیزی، بیانگر بی‌اعتمادی به رهبری آمریکاست. تصمیم ریاض برای از سرگیری روابط با تهران، به منزله تف‌انداختن بر صورت اسرائیل است.»

 

با اینکه رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی صراحتاً به تحقیر امریکا به واسطه توافق ایران و عربستان اذعان کرده‌اند، در اینسو برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب همچنان در پی انکار این واقعیت و ماله کشی بر تحقیر آمریکا هستند.

به عنوان نمونه روزنامه هم میهن در مطلبی نوشته است: «اگر توافق با عربستان تا این حد اثرگذار است، پس توافق با قدرت‌های جهانی به مراتب اثرگذاری و پایداری بیشتری دارند... وقتی با کشوری مثل عربستان می‌توان توافق کرد که در کلیت خود تابع غرب و ایالات متحده است یا حداقل بدون نظر آنان اقدام مهمی نمی‌کند، در این صورت امکان توافق‌های مشابه با همان قدرت‌ها نیز فراهم است، حتی اگر فراهم نباشد، این نافی انجام گفت‌وگو، حتی کاملاً محرمانه نیست.»

متأسفانه بخش قابل‌توجهی از جریان اصلاح‌طلب، نگاهی «ارباب‌رعیتی» به آمریکا داشته و حاضر نیست بپذیرد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری است. نظمی که افول و به حاشیه رفتن آمریکا، یکی از اجزای اصلی و غیرقابل‌انکار در آن است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1092838

مهمترین اخبار ایران و جهان: