نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 19:45

آغاز بارش برف و باران در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان از آغاز بارش برف و باران در این استان به ویژه در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدارهای صادره، طی امروز و فردا جو استان مجدد تحت تأثیر فعالیت موج دوم سامانه بارشی است که با توجه به این شرایط علاوه بر ابرناکی و وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید، در همه نقاط استان با شدت و ضعف رگبار باران و گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر شمالی و شرقی رگبار برف پیش بینی می‌شود.

وی، عنوان کرد: در این بازه زمانی تمرکز و بیشینه بارش‌ها باران و برف در جنوب شرق استان خواهد بود، همچنین در مناطق مرکزی و شمالی بارش‌ها رگباری و با مقدار کمتر و در غرب غالباً پراکنده مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان، افزود: فعالیت این سامانه به ویژه در مناطق شرقی و جنوب شرق، مخاطراتی همچون ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، کولاک برف در محورهای مواصلاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید و … را به دنبال خواهد داشت.

مرادپور، بیان داشت: این سامانه بارشی اواخر وقت فردا از استان خارج می‌شود و برای روزهای پایانی هفته جوی نسبتاً آرام را پیش رو خواهیم داشت.

وی، گفت: از نظر نوسانات دمایی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به کاهش محسوس دماهای کمینه، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038738

مهمترین اخبار ایران و جهان: