نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 18:19

دیدار وزرای انرژی ازبکستان و قزاقستان با رئیس «گازپروم»

وزرای انرژی ازبکستان و قزاقستان در شهر «سن پترزبورگ» با رئیس شرکت «گازپروم» روسیه دیدار و همکاری‌های سه جانبه در زمینه گاز را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزرای انرژی ازبکستان و قزاقستان در شهر «سن پترزبورگ» با رئیس شرکت «گازپروم» روسیه دیدار و همکاری‌های سه جانبه در زمینه گاز را بررسی کردند.

دیدار سه جانبه «جوره بیک میرزامحموداف» وزیر انرژی ازبکستان، «بولات آکچولاکوف» وزیر انرژی قزاقستان و «الکسی میلر» رئیس شرکت «گازپروم» روسیه در شهر «سن پترزبورگ» برگزار شد.

در این نشست، صادرات گاز طبیعی روسیه به ازبکستان از طریق خاک قزاقستان، نتایج اولیه ارزیابی فنی کارگروه سه جانبه، فرصت‌های موجود برای صادرات گاز و همچنین اجرای «نقشه راه»  بین وزارت انرژی ازبکستان و شرکت «گازپروم» که در ماه ژانویه به امضا رسید (آن زمان شرکت روسیه با دولت قزاقستان نیز «نقشه راه» امضا کرد) مورد بررسی قرار گرفت.

 در پایان این دیدار در مورد تسریع مرحله بعدی مطالعات سه جانبه و بر اساس نتایج آنها، سازماندهی مجدد دیدار سه جانبه در مدت کوتاه توافق به دست آمد.

در پیام شرکت «گازپروم» آمده است: شرکت کنندگان در این نشست در مورد امکان همکاری سه جانبه در صنعت گاز را بررسی کردند.

پس از امضای «نقشه راه» وزارت انرژی ازبکستان اعلام کرد که هدف از این همکاری صادرات گاز به بازار داخلی در حجم مورد نیاز با حفظ مالکیت کامل (حفظ کامل حق مدیریت) سیستم انتقال گاز موجود ازبکستان است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038638

مهمترین اخبار ایران و جهان: