نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 07:32

ایجاد میز تخصصی «گردشگری سلامت» در کشورهای دیگر

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ایجاد میز تخصصی گردشگری سلامت در کشورهای هدف برای معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دومین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان سمنان خبر داد و گفت: این جلسه با هدف شناسایی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین ارتقای جایگاه گردشگری سلامت در استان سمنان با همکاری اعضای کمیته برگزار شد.

وی گفت: از برنامه‌های این کمیته می‌توان به معرفی و تبلیغات خدمات درمانی قابل‌ارائه در بیمارستان‌های دارای بخش بیماران بین‌المللی، شناسایی بازار هدف، تهیه بسته‌های مسافرتی گردشگری سلامت، برندسازی و جذب گردشگران سلامت از مبادی مجاز دارای گواهینامه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد.

قاسم‌زاده گفت: نیاز است تا با همکاری‌های لازم بین مسؤولان مربوطه و دستگاه‌های اجرایی ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان، توانمندی‌های گردشگری سلامت در استان احصا و نیازهای هدف گردشگری و سلامت در دیگر کشورها شناسایی شود تا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت استان در سطح بین‌المللی، بتوانیم برای توسعه این نوع گردشگری در استان سمنان اقدام کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر استان سمنان در انواع گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت به دلیل برخورداری از تنوع اقلیم کویر، جنگل، معادن و حوضچه‌های نمک، آب گرم و لزوم ساماندهی جذب گردشگران سلامت و راهنمایی برای دریافت مجوز و گواهینامه از مرجع ذی‌صلاح برای ایجاد میز تخصصی گردشگری سلامت در کشورهای هدف اقدام شود.

وی گفت: کارشناسان مربوطه خدمات قابل‌ارائه در بخش بیماران بین‌المللی، تعداد مراکز و پزشکان متخصص، تعداد تخت‌های موجود و... باهدف برند سازی اعلام کنند.

به گزارش فارس؛ کمیته گردشگری سلامت با حضور معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری، رئیس حوزه گردشگری و کارشناسان گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، رئیس میز طبیعت‌گردی، رئیس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی استان در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان برگزار شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550882

مهمترین اخبار ایران و جهان: