نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 15:22

کنعانی خطاب به جامعه جهانی: برای صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن بپاخیزید

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به جامعه‌ جهانی اعم از سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌ها گفت: برای صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن بپاخیزید و از مظلومان فلسطینی در غزه دفاع کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ۱۵ مهر ماه سالجاری عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی توسط حماس و پس از آن با همراهی سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی انجام شد و تلفات سنگینی را به همراه داشت. در این عملیاتحداقل ۱۵۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۵۰۰۰ نفر هم زخمی شدند که در پی آن کابینه رژیم صهیونیستی دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. این رژیم همچنین حلقه محاصره این منطقه را تنگ‌تر کرد. در پی حملات این رژیم در این مدت بیش از هفت هزار نفر شهید و بیش از ۱۸ هزار نفر مجروح شدند. 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) پنجم آبا ماه خطاب به جامعه‌ جهانی اعم از سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌ها از آنها خواست برای صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن بپاخیزند و از مظلومان فلسطینی در غزه دفاع کنند.

وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:اگر جامعه‌ جهانی اعم از سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌ها به این همه جنایت هولناک صهیونیست‌ها در ۳ هفته اخیر در ⁧ غزه⁩ واکنش قوی و بازدارنده‌ای نشان ندهند و جنایتکاران جنگی و حامیان مشخص آنان را بدون کیفر باقی بگذارند، ‏رأی به بی‌اعتباری سازوکارها، حقوق، قوانین و مقررات بین‌المللی داده‌اند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: عدم اقدام بازدارنده و پشیمان کننده و بی کیفرمانی جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه، به معنای تسلیم و تمکین عدالتخواهان، آزادیخواهان و طرفداران و صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران جنگی و تبهکاران است. 

وی خطاب به جامعه جهانی تصریح کرد: برای صلح و امنیت جهانی در مقابل جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن بپاخیزید و از مظلومان فلسطینی در غزه دفاع کنید.

به گزارش فارس،  سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص وائل الدحدوح خبرنگار مستقر در غزه، نوشت: وائل الدحدوح⁩ از زمره خبرنگاران آزاده‌ای است که مصیبت سنگین شهادت همسر، دختر، پسر و نوه اش در یک روز در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها در ⁧ غزه⁩، اراده اش در انجام رسالت ۲۴ خبرنگار شهید دیگر در غزه در رساندن ندا، صدا و تصویر ملت مظلوم، صبور و شجاع ⁧ فلسطین⁩ به گوش جهانیان را راسخ تر کرده است.

وی افزود: بزودی جنایتکاران جنگی صهیونیست و حامیان شناخته شده آنان در مقابل اراده، استقامت و ایستادگی مثال زدنی ملت فلسطین زانو خواهند زد و سزای جنایات خود را خواهند دید.

به گزارش فارس، از ابتدای جنایات صهیونیست‌ها در غزه جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی را در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی صورت داد از جمله رایزنی‌های تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان خود در کشورهای مختلف، تماس‌های تلفنی آیت‌الله رئیسی با برخی سران و همتایان در دیگر کشورها، ارسال نامه وزیر خارجه به دبیرکل سازمان ملل، کمیسر عالی حقوق بشر و وزیر خارجه واتیکان، سفر به چهار کشور منطقه و همچنین شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده و روز پنجنشنبه نیز سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین. ‏

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552038

مهمترین اخبار ایران و جهان: