نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 17:05

داستان آسفالت کردن پل تاریخی شهرستان چه بود؟ + فیلم

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در سالیان طولانی پل شهرستان مرمت های زیادی به خود دیده است، به تازگی کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی این پل متوجه شدند بخشی از پل دچار رطوبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز گذشته تصاویری با عنوان «آسفالت پل تاریخی شهرستان» در فضای مجازی منتشر شد که مدعی شده بود سطح گذرگاهی پل تاریخی شهرستان آسفالت شده است که پس از انتشار این تصاویر واکنش های تعجب برانگیز مردمی را در پی داشت.

در بازدید میدانی خبرنگار فارس از این پل تاریخی مشخص شد پل آسفالت نشده بلکه گذرگاه پل برای عایق بندی قیر و گونی شده است تا پس از آن گذرگاه پل سنگ فرش شود.

شهرام امیری، سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: پل شهرستان قدیمی ترین پل با قدمت بیش از ۱۷۰۰ سال بر روی رودخانه زاینده‌رود است.

وی افزود: در سالیان طولانی پل شهرستان مرمت های زیادی به خود دیده است، به تازگی کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی این پل متوجه شدند بخشی از پل دچار رطوبت شده است.

 

 

امیری گفت: بر همین اساس عرشه پل شهرستان سبک سازی شد و با توجه به اینکه احتمال نفوذ آب از عرشه به تاق های آجری وجود دارد، ضمن جمع آوری کف فرش ها، یک لایه سبک و نازک قیر و گونی که از قدیمی ترین عایق ها به شمار می‌رود برای ایزوله کردن کف فرش بر روی عرشه انجام شد.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: پس از خشک شدن قیرو گونی کار سنگ‌فرش کردن پل آغاز خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585338

مهمترین اخبار ایران و جهان: