نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 21:24

کشت گیاهان دارویی در ۴۰۰ هکتار مراتع کهگیلویه

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: ۴۰۰ هکتار از مراتع شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و حمایت همه جانبه اداره کل منابع طبیعی استان با شروع باران‌های پاییزی اقدام به کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف شهرستان آغاز شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه افزود: در همین راستا ۴۰۰هکتار از مناطق کوه سیاه، کوه گردکی، دلی کما، سبزمیر و آجم به زیر کشت گیاهان دارویی خواهد رفت.

وی این گیاهان را شامل آنغوزه، باریچه، کرفس و همچنین جاشیر دامی جهت علوفه دام به روش بذرکاری و کپه‌کاری عنوان کرد.

کریمی افزود: بذر مورد نیاز توسط اداره کل منابع طبیعی استان در اختیار بهره برداران و مرتع‌داران قرار گرفته و با مشارکت مرتع‌داران و طرح‌های مرتع‌داری به منظور بهبود معشیت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می شود.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی از اهمیت بسیار بالایی برای منابع طبیعی برخوردار هست که افزون بر احیاء و توسعه پوشش گیاهی و تولید علوفه بیشتر در حفاظت خاک و کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران موثراست.

وی عنوان کرد: برداشت بی‌رویه و غیراصولی از گیاهان کمیاب کوهی و مرتعی موجب شده که این گونه های دارویی و با ارزش در خطر انقراض قرار بگیرند لذا سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور برنامه‌های مدونی را در پیش گرفته تا ضمن حفاظت از این گونه های با ارزش به فکر گسترش گونه‌های گیاهی در مراتع و کوه‌ها باشیم.

کریمی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با کمک مرتع‌داران، جوامع محلی، دوست‌داران منابع طبیعی، نهادها، سازمان‌ها، هئیت‌های ورزشی و کوهنوردی مانع از دست رفتن این طبیعت خدادادی توسط سودجویان و دست‌درازی به گیاهان کوهی و گونه‌های کمیاب دارویی شویم و شاهد رونق و گسترش طبیعتی بکر باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582582

مهمترین اخبار ایران و جهان: