نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 13:08

وعده وزیر اقتصاد به متخصصان دانش بنیان‌ها

وزیر اقتصاد از متخصصان دانش بنیان خواست تا بر پروژه‌های دیگر متمرکز شوند و وعده داد که تمام ظرفیت‌های کشور معطوف به این بخش و پیشرفت در این عرصه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیداحسان خاندوزی صبح امروز در مراسم افتتاح سرم سازی دانا در تبریز اظهار کرد: اگر کار اقتصاد مقاومتی مصادیقی داشته باشد، این طرح یکی از مصادیق مهم آن است.

وی گفت: با این موارد صنعت داروسازی ما روی پای خود بایستد و همچنین شکوفایی فعالان دانش بنیان ما و متخصصان خبره و ارزشمند ما نیز نمود پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد از متخصصان دانش بنیان خواست تا بر پروژه‌های دیگر متمرکز شوند و وعده داد که تمام ظرفیت‌های کشور معطوف به  این بخش و پیشرفت در این عرصه خواهد شد.

ارزش اقتصادی پروژه خط تولید سرم داروسازی دانا ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌کند.

عملیات این پروژه از سه سال گذشته آغاز اما به دلیل تحریم‌ها روند آن کند شده بود. بیش از ۵۰ درصد عملیات عمرانی و جاگذاری دستگاه‌ها به صورت شبانه‌‌روزی در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است.

سرم‌های تولیدی این شرکت به لحاظ استفاده از طرح‌های دانش بنیان بسیار با کیفیت است. از مزیت‌های این طرح سیستم آب‌سازی پیشرفته و استفاده از مواد اولیه پروپیلن است. ظرفیت اسمی خط تولید سرم داروسازی دانا سه میلیون شیشه نیم لیتری در ماه است.

گزارش فارس حاکی است، با افتتاح خط تولید سرم سازی دانا انواع سرم‌های تزریقی و شستشو با ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون بطری در سال در این شرکت تولید می‌شود.

پایان پیام/60027

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582082

مهمترین اخبار ایران و جهان: