نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 15:41

حریم رسالت جشنواره‌ای برای شناسایی ظرفیت بانوان است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی به مانند حریم رسالت منجر به شناخت نقش و تاثیرگذاری بانوان در تاریخ ۴۴ ساله انقلاب می‌شود گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مثل حریم رسالت، پویایی را در جریان انقلاب به دنبال داشته و منجر به شناخت ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشور و به ویژه در بین بانوان در عرصه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ملی رسانه‌ای حریم رسالت در سالن اجتماعات صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه بانوان در طول تاریخ اسلام نقش مهمی در جهاد تبیین و هدایت مردم داشتتد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) نماد بارز جهاد تبیین و اقدام رسانه‌ای است و آنچه اکنون در خصوص عاشورا باقی مانده به دلیل بازگو کردن واقعیت‌های آن روز  توسط حضرت زینب (س) است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب در حوزه‌های مختلف گفت: مقارن شدن برگزاری جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت با میلاد با سعادت خانم حضرت زینب (س) انتخابی بسیار دقیق و هوشمندانه بود، زیرا بانوان و دختران این سرزمین باید اسوه وفا و ایثار یعنی حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تاثیر مهم برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن علیه بانوان افزود: برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای بیش از گذشته در کشور  احساس می‌شود زیرا کشور تحت جنگ ترکیبی و جنگ نرم همه جانبه علیه بانوان و همچنین نفوذ فرهنگی قرار دارد. 

دامغانی، محور و خط مقدم مبارزه با جنگ شناختی دشمن را رسانه به ویژه رسانه‌های انقلابی دانست و بیان کرد: رسانه‌ها ابراز حکمرانی مجازی توسط استکبار است، زیرا استکبار در چندسال گذشته از طریق نفوذ فرهنگی و به وسیله رسانه و فضای مجازی سعی در تحمیل اراده و تحت قرار دادن فکر و ذهن نسل جدید کرده است. 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی به مانند حریم رسالت منجر به شناخت نقش و تاثیرگذاری بانوان در تاریخ ۴۴ساله انقلاب می‌شود، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مثل حریم رسالت پویایی را در جریان انقلاب به دنبال داشته و منجر به شناخت ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشور و به ویژه در بین بانوان در عرصه‌های مختلف می‌شود. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی نقش بانوان یک نقش محوری و مهم است، افزود: در اسلام برای بانوان نقش معماری تبیین شده ولی دشمن سعی دارد این نقش را کمرنگ جلوه دهد و تمام برنامه و سیاست دشمن در اغتشاشات سال گذشته در کشور همین امر بوده است. 

به گفته دامغانی، بانوان ایرانی در طول ۴۴ سال گذشته نقش مهمی در حفظ و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند لذا باید با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به بازگو کردن ظرفیت بانوان بپردازیم. 

وی با تاکید بر نقش بانوان در حفظ بنیان خانواده بیان کرد: بانوان نقش مهمی در خانواده‌ها داشته و امروز دشمن به همین دلیل سعی برای تاثیرگذاشتن بر روی نفوذ فرهنگی بر کشور و کاهش تاثیر بانوان در حفظ بنیان خانواده دارد. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در جنگ رسانه‌ای در خصوص جنایات رخ داده در فلسطین بیان کرد: جنگ رخ داده در غزه بخش کوچکی از آن جنگ نظامی بوده و شکست اصلی رژیم صهیونیستی در این جنگ مربوط به حوزه رسانه‌ای است و تشکیل بسیج جهانی علیه صیهونیست بین الملل نشان دهنده همین امر می‌باشد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576538

مهمترین اخبار ایران و جهان: